• pkh
    Äldre 24 Oct 20:18
    2043 visningar
    6 svar
    6
    2043

    Skaffa hund

    Hej

    Jag behover hälp

    Jag vill skaffa en hund som ska vara liten ,snäll,vit,allerjivänlig,tappar inte håret ,och man kan gå promenad ganske mycket

    Har ni nån forslåg

    Tack så mycket

  • Svar på tråden Skaffa hund
  • Äldre 24 Oct 20:42
    #1

    Malteser är liten vit och allergivänlig och fäller inte hår. Dock måste man såklart läsa på massor om rasen innan du skaffar. Sen måste man ha en plan om du jobbar. Man kan inte lämna en hund ensam hemma många timmar varje dag. Men allt det kanske du tänkt på?! Lycka till.

  • pkh
    Äldre 24 Oct 20:55
    #2

    Hej

    Jag har tänkte på allt ekonomy jobb och ......

    Jag har läst om malteser det är passar mig men jag har hörd Att malteser skäller mycket

    Har du malteser ?

    Tack so mycket

  • Äldre 24 Oct 21:24
    #3
    pkh skrev 2018-10-24 20:55:21 följande:

    Hej

    Jag har tänkte på allt ekonomy jobb och ......

    Jag har läst om malteser det är passar mig men jag har hörd Att malteser skäller mycket

    Har du malteser ?

    Tack so mycket


    Nej har en yorkshireterrier på 2,5år. Också liten och allergivänlig men vit är hon inte. Skälla har enligt mig med uppfostran att göra. Terrier sägs också vara skäliga men vår hund är det inte. Hon är superduktig. Så tränar man med hunden kan man absolut träna bort skällandet. Många mjäkar ju med sina småhundar vilket är fel. Det är en liten hund JA men behöver ändå uppfostran som stora hundar. Då blir dom superbra.
  • pkh
    Äldre 24 Oct 21:36
    #4

    Tack so mycket för hjälpen

  • Äldre 25 Oct 11:12
    #5

    Bichonraserna och dvärg/mellanpudel skulle kunna passa dig.

  • LFF
    Äldre 25 Oct 14:02
    #6

    Finns inga allergivänliga hundar. Vissa hundar funkar bättre med vissa allergiker men att säga att en hund är allergivänlig är fel då det inte är pälsen i sig man egentligen reagerar mot.

Svar på tråden Skaffa hund