• Heidi06

    Hjälp....sterliserad

    Hej

    Blev sterliserad 2010 genom kejsarsnitt...nu hade jag min sista mens i mitten på aug....såklart klimakteriet tänker jag...har tagit tester o träffat läkare...är inte i klimakteriet...magen börja svullna...mina bröstvårtor svider o värmer...har 4 barn så känner igen grav symptom..tog rally CB...visade 2 streck...fick panik o skaka...gick till mvh...där blev det negativt...så skönt tänkte jag...men grav symptom blir värre...gjorde för 10 min nytt CB rally...positivt...känner mig dum att ringa o be dem kolla mig....är ju sterliserad...har svårt att greppa detta...o inte vågat berätta till nån.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-25 19:21
    Här kollat runt...tumörer el cystor kan oxå ge utslag på grav test....mer troligt det är nåt sånt än graviditet...ska ringa o be om ett ultraljud så detta kan försvinna från mina tankar

  • Svar på tråden Hjälp....sterliserad
  • Anonym (....)

    Det heter steriliserad, inte steliserad.

    Be de kolla igen!

  • Erla

    Hos mvc tar de nog vanliga test. Plusar du starkt på early, eller är det svagt? Det skiljer ju endel på vanliga och tidiga test. Testa igen med ett vanligt och får du plus tycker jag att du ska ringa igen och då ta med dig testet. Ta även kort på det inom tiden så de inte kan säga något om att man inte ska läsa av det efter tiden. Därefter tycker jag att du ska be om remiss för att göra ul så du kan kolla hur långt gången du är. Händer ju tyvärr att steriliseringen (beroende på vilken metod man använde) inte är permanent.

  • Anonym (...)
    Anonym (....) skrev 2018-10-25 16:10:24 följande:

    Det heter steriliserad, inte steliserad.

    Be de kolla igen!


    Innan du börjar klaga på hur någon annan stavar kanske du själv ska lära dig skillnaden mellan de och dem.
  • Heidi06
    Anonym (....) skrev 2018-10-25 16:10:24 följande:

    Det heter steriliserad, inte steliserad.

    Be de kolla igen!


    Ursäkta att jag råka skriva fel
  • Heidi06
    Anonym (....) skrev 2018-10-25 16:10:24 följande:

    Det heter steriliserad, inte steliserad.

    Be de kolla igen!


    Ursäkta att jag råka skriva fel
  • Anonym (....)
    Anonym (...) skrev 2018-10-25 16:15:34 följande:

    Innan du börjar klaga på hur någon annan stavar kanske du själv ska lära dig skillnaden mellan de och dem.


    Vaknat på fel sida?
  • Anonym (S)
    Anonym (...) skrev 2018-10-25 16:15:34 följande:

    Innan du börjar klaga på hur någon annan stavar kanske du själv ska lära dig skillnaden mellan de och dem.


    Haha klockrent svar! Helt rätt
  • Anonym (S)
    Heidi06 skrev 2018-10-25 16:24:58 följande:

    Ursäkta att jag råka skriva fel


    Du ska inte ursäkta dig till såna där!
  • Heidi06
    Anonym (S) skrev 2018-10-25 18:11:01 följande:

    Du ska inte ursäkta dig till såna där!


    Nä det är sant...orkar inte slösa energi på sådan kommentar....tack????????????
  • Heidi06
    Erla skrev 2018-10-25 16:14:05 följande:

    Hos mvc tar de nog vanliga test. Plusar du starkt på early, eller är det svagt? Det skiljer ju endel på vanliga och tidiga test. Testa igen med ett vanligt och får du plus tycker jag att du ska ringa igen och då ta med dig testet. Ta även kort på det inom tiden så de inte kan säga något om att man inte ska läsa av det efter tiden. Därefter tycker jag att du ska be om remiss för att göra ul så du kan kolla hur långt gången du är. Händer ju tyvärr att steriliseringen (beroende på vilken metod man använde) inte är permanent.


    Det har blivit 2 streck man ser tydligt..på båda...kan va att jag har systa..läste att det kan ge utslag på grav test..att det visar pos...så mer troligt det är nåt sånt
Svar på tråden Hjälp....sterliserad