• Anonym (Kärman)

    Gift men kär i kollega

    Jag är gift och älskar min fru, men är fruktansvärt kär i en gift småbarnsmamma på mitt jobb. Det är asjobbigt och jag känner mig rutten som person att det är så! Jag vill och tänker aldrig lämna min fru heller.

    Svårt att göra nåt så man blir ?okär?.

    Men har inte gjort nåt olovligt ännu utan det är bara i mitt huvud.

    Någon mer som har liknande erfarenhet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-25 15:45
    Jag är alltså hemligt kär och hon har nog ingen aning om det.

  • Svar på tråden Gift men kär i kollega
  • Anonym (.)

    Byt jobb, jag menar det. Funkade för mig, det går över om när man inte träffas.

  • Anonym (H)
    Anonym (.) skrev 2018-10-25 15:58:48 följande:
    Byt jobb, jag menar det. Funkade för mig, det går över om när man inte träffas.
    Ett bra råd.
  • Jonnynilsson
    Anonym (.) skrev 2018-10-25 15:58:48 följande:

    Byt jobb, jag menar det. Funkade för mig, det går över om när man inte träffas.


    Instämmer. Du kommer att må sämre och sämre psykiskt tills du en dag gör något du kommer att ångra.
  • Anonym (Nyfiken)

    Hur är din relation till den gifta småbarnsmamma? Umgås ni själva? Jobbar ni väldigt tight? Tror du att känslorna är besvarade ?

  • Anonym (Nyfiken)

    Varför Tror du att du blivit kär i henne?

  • Anonym (Kärman)
    Anonym (.) skrev 2018-10-25 15:58:48 följande:

    Byt jobb, jag menar det. Funkade för mig, det går över om när man inte träffas.


    Jag har funderat på det ja men det är inte så lätt för mig att bara byta jobb, dessutom så älskar jag mitt jobb..
  • Anonym (Kärman)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-10-25 17:15:41 följande:

    Hur är din relation till den gifta småbarnsmamma? Umgås ni själva? Jobbar ni väldigt tight? Tror du att känslorna är besvarade ?


    Vi jobber på samma avdelning så det är tight ja. Vi umgås inte nåt privat. Nä jag vet inte alltså om några känslor är besvarade då jag har svårt att tyda sånt.
  • Anonym (Kärman)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-10-25 17:19:11 följande:

    Varför Tror du att du blivit kär i henne?


    Därför att jag kan inte sluta tänka på henne och jag får en konstig varm känsla varje gång jag ser henne eller hör hennes vackra röst. Blir nervös i hennes sällskap och får tunghäfta ibland. Hon är underbar på alla sätt och jag tänker på hur det vore att leva ihop med henne och göra allt med henne. Jag är sjuk och patetisk jag vet...
  • Anonym (Kär?)

    Jag är i samma sitts nästan! Skillnade är att vi inte jobbar ihop. Jag har exakt samma känsla som du beskriver. Och haft det sen i maj.. I alla dagdrömmande tankar om egentligen vad som helst så är det henne jag ser i dem.

    Jag hoppas det går över snart för jag kan inte lämna min familj som jag har

Svar på tråden Gift men kär i kollega