• Anonym (Kaffedraken)

    Avhållsamhet, "Nofap" fast för tjejer.

    En killkompis praktiserar sexuell avhållsamhet när han är singel. Han är helt avhållsam och onanerar inte och tittar inte på porr. Han säger att det här ger honom maskulin energi som han kan lägga på annat. Träna, skapande och liknande. Han är helt sjukt vältränad, väldigt muskulös och är hur stark som helst. Väldigt disciplinerad och duktig i allt han gör.

    Jag är faktiskt väldigt imponerad av honom och undrar om det här skulle kunna funka även för mig? Han får maskulin energi, får jag feminin energi? Jag är för jäkla lat, orkar inte träna, har ångest och orkar knappt pallra mig till jobbet, slötittar på netflix-serier och småäter hela tiden. Jag kollar inte så mycket på porr, men jag onanerar väldigt mycket mer än vad jag skulle vilja skriva ut här.

    Skulle detta kunna funka för mig med? Eller är det en grej för killar bara?  

  • Svar på tråden Avhållsamhet, "Nofap" fast för tjejer.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men tänk om du fortsätter vara lat och slö PLUS inget sex?! Nej fy, det är inte nyttigt att vara kvinna som går utan sex för länge. Otänkbart. Att onanera är att bejaka livets energi och livsglädjen. Det kan bara vara nyttigt för killar, inte för tjejer eller kvinnor. Sådär tynar man ju bort! Avråder det kvinnliga könet från att inte ha sex. Kvinnokroppen är gjord för det och gå aldrig utan sex för länge!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jävla trams är det. Har endast träffat på en kille i mitt liv som kör detta & han har fan ingen energi alls.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ingrid) skrev 2018-10-25 19:38:51 följande:

    Men tänk om du fortsätter vara lat och slö PLUS inget sex?! Nej fy, det är inte nyttigt att vara kvinna som går utan sex för länge. Otänkbart. Att onanera är att bejaka livets energi och livsglädjen. Det kan bara vara nyttigt för killar, inte för tjejer eller kvinnor. Sådär tynar man ju bort! Avråder det kvinnliga könet från att inte ha sex. Kvinnokroppen är gjord för det och gå aldrig utan sex för länge!


    Hade jag haft sex och en pojkvän så hade det väl  vart en annan sak. Jag har inte sex annat än med mig själv tyvärr. Tinder och engångsgrejer vill jag inte ha.
    Mongoliet skrev 2018-10-25 19:47:58 följande:

    Jävla trams är det. Har endast träffat på en kille i mitt liv som kör detta & han har fan ingen energi alls.


    Ok. Jag har en helt annan uppfattning ;D

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nofap är ju bara trams men visst, för vissa individer kan det ju funka eftersom människor är olika så pröva och se om det gör skillnad om du är nyfiken.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nä jag tror tjejers sexlust minskar av avhållsamhet och då får du mindre energi på sikt fast den kanske ökar just när du slutat.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nofap är överskattat. Den enda typen av energi du får av det är sexuell energi som gör dig frustererad. Inte en chans att du blir mer kreativ när du inte ens kan fokusera dig ordentligt pga. kåt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag (man) har testat men bara klarat ett par veckor. Sen blev trycket för stort. En fin grej som som man iaf var det blev extra skönt efter lite avhållsamhet. Här verkar det vara en som ska försöka med 100 dagar, och bloggar om det:

    inteonanera100dagar.blogspot.com

  • Anonym (Kaffedraken)

    Orgasmen blev riktigt fin som sagt, men tror ändå inte jag gör om. Håller med dig!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Dr Nail skrev 2018-10-26 09:26:25 följande:

    Nofap är överskattat. Den enda typen av energi du får av det är sexuell energi som gör dig frustererad. Inte en chans att du blir mer kreativ när du inte ens kan fokusera dig ordentligt pga. kåt.


    Ok, men även om jag inte blir kreativ så borde jag väl få ork/lust till att träna av frustrationen?

    Jag har inte försökt än med att vara avhållsam men jag håller på att samla mod och kraft för att motivera mig till det.

    Dessutom kommer det bli lättare att träffa en kille när jag är redo för att då kan jag rikta min sexuella energi helt till det för att attrahera honom på ett helt annat sätt än om jag onanerar och slösar den sexuella energin på det. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nofap!) skrev 2018-10-25 19:31:23 följande:

    En killkompis praktiserar sexuell avhållsamhet när han är singel. Han är helt avhållsam och onanerar inte och tittar inte på porr. Han säger att det här ger honom maskulin energi som han kan lägga på annat. Träna, skapande och liknande. Han är helt sjukt vältränad, väldigt muskulös och är hur stark som helst. Väldigt disciplinerad och duktig i allt han gör.

    Jag är faktiskt väldigt imponerad av honom och undrar om det här skulle kunna funka även för mig? Han får maskulin energi, får jag feminin energi? Jag är för jäkla lat, orkar inte träna, har ångest och orkar knappt pallra mig till jobbet, slötittar på netflix-serier och småäter hela tiden. Jag kollar inte så mycket på porr, men jag onanerar väldigt mycket mer än vad jag skulle vilja skriva ut här.

    Skulle detta kunna funka för mig med? Eller är det en grej för killar bara?  


    Bra initiativ! Onani är självdestruktivt och bör undvikas.
    Din självkänsla kommer öka för varje gång du låter bli att klittra.
  • Anonym (Kaffedraken)

    När du beskriver ditt liv så undrar jag om du har ångest och använder onani som ett sätt att dämpa den? Eller om du bara har tråkigt och onanerar därför?

    Mitt tips är att inte fundera över hur mycket du onanerar och istället gå direkt på problemen, t.ex. börja träna. Jobbigt svar kanske men jag tror att det kommer göra dig mer nöjd med ditt liv, jämfört med att försöka vara utan onani, vänta på att kroppen ska gå till gymmet av sig själv (kommer inte hända) och sedan onanera och känna att allt blev ett enda misslyckande. Gå och träna, kolla in killar på gymmet, belöna dig själv med onani.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ångest?) skrev 2018-10-27 14:47:06 följande:

    När du beskriver ditt liv så undrar jag om du har ångest och använder onani som ett sätt att dämpa den? Eller om du bara har tråkigt och onanerar därför?

    Mitt tips är att inte fundera över hur mycket du onanerar och istället gå direkt på problemen, t.ex. börja träna. Jobbigt svar kanske men jag tror att det kommer göra dig mer nöjd med ditt liv, jämfört med att försöka vara utan onani, vänta på att kroppen ska gå till gymmet av sig själv (kommer inte hända) och sedan onanera och känna att allt blev ett enda misslyckande. Gå och träna, kolla in killar på gymmet, belöna dig själv med onani.


    Jag onanerar både när jag har ångest och när jag har tråkigt. Men även när jag är glad och mår bra. Både som tröst och belöning. På samma sätt som småätandet.
    Anonym (Onani förstör.) skrev 2018-10-27 14:34:02 följande:
    Bra initiativ! Onani är självdestruktivt och bör undvikas.
    Din självkänsla kommer öka för varje gång du låter bli att klittra.
    Tack. Just självkänsla är något jag är i stort behov av att skaffa.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tror i grunden inte att det är så stor skillnad på om man är man eller kvinna. Jag är man. Att onanera är något fint och härligt, som liksom allt fint och härligt kan bli fel om det blir i överdos. Och eftersom det är något som kan frambringa en lyckakönsla kan det fungera lite som en drog. Känner igen det i mig själv. Någon nämnde en blogg högre upp, och det är jag. Vill helt enkelt visa att jag kan kontrollera min drift och sexualitet, så länge jag själv vill. Följ mig gärna, har tänkt uppdatera dagligen under de dryga 90 dagar som återstår. Skulle vara kul om någon mer gör samma sak! inteonanera100dagar.blogspot.se

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nofap!) skrev 2018-10-27 15:04:37 följande:
    Jag onanerar både när jag har ångest och när jag har tråkigt. Men även när jag är glad och mår bra. Både som tröst och belöning. På samma sätt som småätandet.
    Anonym (Onani förstör.) skrev 2018-10-27 14:34:02 följande:
    Bra initiativ! Onani är självdestruktivt och bör undvikas.
    Din självkänsla kommer öka för varje gång du låter bli att klittra.
    Tack. Just självkänsla är något jag är i stort behov av att skaffa.

    Och du är på väg att ta första steget till bättre självkänsla.

    Att sluta onanera är jämförbart med att sluta röka eller sluta dricka alkohol.

    Du kommer betrakta världen med helt nya glasögon efter att du smekt klittan för sista gången.

    Du kommer växa som människa och inse att du som onanerade inte var ditt riktiga jag.

    Välkommen till ditt nya och friska liv utan onani.

    Är gärna din antionani-coach som hjälper dig genom denna resa.

    Kommer att vara jobbigt ibland, men låt inte handen smyga ner under trosan därför då är du fast i samma dekadenta beteende som innan.

    / Onani förstör - före detta kukrunkare.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Stort tack! Vägled och coacha mig gärna på bloggen

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-27 23:34:24 följande:

    Stort tack! Vägled och coacha mig gärna på bloggen


    TS har förtur. 

    Roligare att coacha en tjej då det är ovanligare än att en man beslutat sig för att inte runka.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Meriall skrev 2018-10-25 22:00:57 följande:

    Nä jag tror tjejers sexlust minskar av avhållsamhet och då får du mindre energi på sikt fast den kanske ökar just när du slutat.


    Håller med. Krävs en del underhåll. Risk att sexlusten avtar.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle aldrig kunna hålla på med "nofap. Om en kille inte får utlösning på lång tid brukar det komma av sig själv i sömnen, och det vill jag ju gärna slippa.

Svar på tråden Avhållsamhet, "Nofap" fast för tjejer.