• Dezzi

    Vad ska jag göra?

    Hej! Jag tänker vara anonym. Jag har en uvecklingstörd son pga sin utvecklingsstörning förstår han inte allt. Men han förstår så pass mycket att han vill inte till skolan. Det är en lärare där som är hemsk mot honom manupulerar honom. Säger åt honom hur han skall vara mot oss som föräldrar. Att han inte ska säga ngt till oss om ngt händer. Han ska hata oss som föräldrar han får inte tala om nåt för oss. Inte prata med oss. För vi är hemska som föräldrar. Att han inte får älska oss. Så vad ska jag göra med denna lärare? Hen är 30 eller 31. Hen skrev ett sms till mig om att skoltaxi går tidigare en vanligt. Jag ringde skoltaxi men det var inte alls sant. Vilket innebar att hen ljög. Nu har min grabb varit sjuk ca 2 veckor. Men känner inte att han vill tillbaka för då måste han träffa hen igen. Vi är inte anmälda. Men trots det så är en sockärrning inblandad i vår familj. Jag har sagt åt soc att hålla sig borta. Hon jobbar inte ens i vår hem kommun. Istället så har jag och min sambo sett soc åka runt här och spionera på oss. Soc har även bett grannarna att terroresera oss och nu lärare på skolan. Soc manupelerar min son även läraren. Så finns här ngt förslag om vad man kan göra åt saken? Innan jag tar lagen i egna händer för nu är jag så arg och trött på alla dem som håller på mot oss. Nu spelar dem på mitt sista tålamod. Jag tänkte iaf ringa hen och ställa hen mot väggen och fråga varför hen håller på så här. Om ändå alla jag känner myndigheterna kunde sluta att vara så lojala mot soc. Vi är ju inte ens anmälda eller på ngn soc utredning. Hur få man soc att sluta terra oss?? Ngn som har svar på det? Jag behöver hjälp. Tänkte ringa polisen och fråga om tips vad man ska göra med lärare som manipulerar sitt barn? Vi har en liten till grabb som snart ska börja 1. Då är min fråga vad händer med mina 2 barn då???? Nu när soc och skolan spökar hela tiden....

  • Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Anonym (...)

    Vad har rektorn sagt när du pratat med henne/honom om lärarens beteende och  visat sms:et där läraren ljög om taxin? 

  • Anonym (Anonym förälder)

    Rektorn är ny. Den rektorn vet inte om vad läraren har gjort. Läraren vill att vi ska diskutera, men bara om rektorn är med. Men jag vill inte det. Detta rör inte rektorn bara läraren och mig. Jag har aldrig varit med om en sådan feg lärare som inte vågar svara mina sms eller vågar ta diskussion mellan 4 ögon. Så var det inte när jag gick i skolan. Så klart att rektorn kommer att ta lärarens parti. Läraren kommer att säga att hen inte gjort så mot min grabb. Men jag vet vad hen går ut för. När jag skolade in grabben. Såg jag en aggressiv sida hos hen mot barn som läraren defenetivt inte borde ha allt eftersom hen jobbar med barn med särskilda behov. Men jag vill inte blanda in rektorn. Så vad gör man??

  • Anonym (...)

    Klart det rör rektorn. Det är hens jobb. Varför tror du att rektorn kommer att ta lärarens parti? 

  • Anonym (Lärare)

    Självklart måste du prata med rektorn! Be att få träffa rektorn (utan att läraren är med) och berätta om din oro, vad du vet, hur du fått reda på det, osv. På något sätt måste ni få sonen att känna sig trygg i skolan och vilja gå dit.

Svar på tråden Vad ska jag göra?