• Sunshine81

    Ski: n

    Hej

    Funderar på hur man ska räkna för att jobba 6 månader ?

    Om man är beräknad i juni , ska man börja jobba i december eller i januari då för att man ska ha jobbat i 6 månader ?

    Hur räknar man ?

    Jag tänkte ju att det var Jan för Jan som är första månaden blir ju 6 månader fram till juni. Men blev osäker sen om man inte måste börja i december . För att det ska bli 6 månader när man räknar fram .

    Tack för svar

  • Svar på tråden Ski: n
  • Fia 28

    Du ska väl ha jobbat 6 månader före juni, alltså december -maj. Jag trodde det var 8 månader före man måste jobba, men kanske jag blandar.

  • Sunshine81

    Ja alltså jag vet inte riktigt hur det funkar. Men tror det stod 6 månader till beräknad bf. Men vet i tusan. Darför jag söker lite svar här .

  • HumanNature
    Sunshine81 skrev 2018-10-26 21:03:51 följande:

    Ja alltså jag vet inte riktigt hur det funkar. Men tror det stod 6 månader till beräknad bf. Men vet i tusan. Darför jag söker lite svar här .


    Tror det beror på vilken typ av anställning man har. När

    Jag blev gravid (födde sommaren 2016) så behövde jag ha jobbat 8 mån tror jag (var inte fast anställd).
  • HumanNature
    HumanNature skrev 2018-10-28 13:46:00 följande:

    Tror det beror på vilken typ av anställning man har. När

    Jag blev gravid (födde sommaren 2016) så behövde jag ha jobbat 8 mån tror jag (var inte fast anställd).


    Kollade FKs hemsida nu, man behöver ha jobbat 240 dagar sammanhängande innan födseln (tänkte inte på att kolla men antar att dom menar beräknad födsel), men behöver ej vara hos samma arbetsgivare och stod ingenting om anställningsform.
  • Migas

    Jag har för mig att det är 240dagar innan beräknad födelse om man inte har någon sgi sen innan, men att det är sex månader om man har sgi sen innan men önskar höja den.

Svar på tråden Ski: n