• druvan52

    VAB istället för FP

    Kan någon svara på en fråga? Maken tar FP varje dag på 25% och jobbar 75% för att hämta tidigt. Om barnet är sjukt och jag vabbar 100% vill han gärna jobba 100% den dagen (ok med hans AG) men det går inte för FK? Eller?

  • Svar på tråden VAB istället för FP
  • Alexi

    Därför är det ju rätt dumt att lägga fp-uttaget från varje dag i det läget. När jag jobbade deltid och fyllde upp med fp tog jag ut fp på helgen just för att inte behöva krångla med FK.

  • druvan52
    Alexi skrev 2018-10-27 10:07:44 följande:

    Därför är det ju rätt dumt att lägga fp-uttaget från varje dag i det läget. När jag jobbade deltid och fyllde upp med fp tog jag ut fp på helgen just för att inte behöva krångla med FK.


    Jaha kan man göra det även om man aldrig jobbar helg? Bra tips, tack!
  • AnkiC
    druvan52 skrev 2018-10-27 12:18:44 följande:

    Jaha kan man göra det även om man aldrig jobbar helg? Bra tips, tack!


    On man ska ta ut fp på en lördag eller söndag måste man ta en vardag i anslutning också. Fredag och lördag eller söndag och måndag.
  • IsabelleLi

    Om man tar ut lägstanivådagar kan man ta ut bara på helgerna. Om man tar ut SGI-dagar måste man ta ut fp en dag som man skulle ha jobbat sammanhängande med helg för att ha rätt att ta ut även på helgen. Tex lö-må eller fre-sö.
    Min man jobbade 75% på vardagarna och tog 1 lägstanivådag lördag samt 0,25 dag söndag för att behålla SGI.

Svar på tråden VAB istället för FP