• bullen1984

    om muskeluppbyggnad

    Jag är tjej, över 30. 
    I maj påbörjade jag en viktnedgång efter att ha gått upp drygt 10 kilo efter en depression (åt antidepressiva) Började träna lite smått ute. 
    I slutet av Juni hade jag gått ned ca 7 kilo och började känna mig så pass bra  för att våga mig till gymmet, och har sedan dess kört styrketräning.
    I augusti hade jag gått ned 9 kilo och folk började påpeka hur vältränad jag såg ut.
    Nu i slutet av Oktober ligger jag på -12 kilo och folk jag inte känner pratar om hur musklig jag är. Blir kallad "hon bodybuildern" 
    på 4 månader har jag tappat 5 kilo kroppsvikt och tränat upp mig så att folk reagerar. Alla säger ju att man inte kan tappa fett och bygga muskler samtidigt. 
    Jag fattar ju själv att det har gått väldigt fort och att det är något genetiskt. 
    Finns det något ord för det? Skulle vilja läsa på om det. 

  • Svar på tråden om muskeluppbyggnad
  • Mongoliet

    Om du inte har varit fit så klart det går att bränna fett & samtidigt bygga muskler. Däremot är det svårt men inte omöjligt att göra detta om du ligger under 10 % i fett. Att från den nivån fortsätta att tappa fett men att gå upp i muskler krävs kanske steroider.

  • Anonym (Konrad)

    Eftersom du fortfarande har lagrad energi i kroppen (fett) så används den och det du äter till muskel uppbyggnaden

    Poängen med lägre kroppsfett i byggning är för att se mera muskulös ut och är kontrasten enorm mot tidigare är det inte konstigt.

    Folk överdriver en del, bara för att man kan se lite muskler och konturer.

Svar på tråden om muskeluppbyggnad