• Anonym (Anonym ( lider))

    Herpes Typ 1 och 2

    Mår psykiskt och fysiskt dåligt av min herpes. Munherpes har 80% av befolkningen och det har jag haft sedan jag var 7 år ( är 30+) idag. Fick herpes typ 2 ( underlivejerpes) för några år sedan och har har utbrott där nere flera ggr per år. Jus nu sitter jag med både blåsor på läppen som blommade ut igår. Använde min Virulite ( infrarött ljus) samt tabletter men ändå kom det. Kände även ett obehag i underlivet igårkväll och vaknade med rodnad/ svullnad på den inre b- läppen. Jag blir så trött och och känner hopplöshet. Trots valaciklovir ( virushämmande) bröt det ändå ut. Känner mig riktigt leden/ nere och vet inte vad jag ska ta mig till. Försöker göra allt rätt genom synd kost, dricker sällan alkohol, undvika miss mat, men ändå kommer utbrotten. Är gråtfärdig, känner mig ensam, orolig. Ngn annan här som känner likadant?

    / ledsen själ

  • Svar på tråden Herpes Typ 1 och 2
  • Zizazi

    Som man knullar får man ligga, kan man säga något sådant?

  • Anonym (herpes1)

    Förstår att det är jobbigt, själv fick jag herpes 1 genitalt för ett par år sedan villket var väldigt jobbigt i flera månader mest psykiskt men jag har vant mig vid det och det blir lyckligtvis inte så många skov, ett per år kanske i snitt. Herpes 2 brukar också avta med tiden, om det kan vara någon tröst? Bry dig i vilket fall inte om idiotkommentaren ovan, uppenbarligen någon som har noll koll.
    Lycka till!

  • Anonym (Anonym ( lider))

    Vad skönt att du inte får utbrott så ofta. Typ1 tenderar ju att inte trivas i underlivet. Jag tycker dock synkat haft det rätt mycket detta året. Försöker ju att göra alla rätt såsom undvika mat med mycket arginin, dricker ej kaffe. Dock känner jag en konstant oro över framtida utbrott villet innebär en psykisk inre stress. Jag hoppas innerligt det kommer att avta. Idiot som uttryckt den tidigare kommentaren! För att ta ett exempel: är det offrets fel att denne tex får HIV vid en våldtäkt? Lätt för idioter att skria elakheter utan att tänka sig för.

    På mig blir det inte alltid blåsor, utan mer rött, svullet och så liksom torkar det ut. Jag har typ 2 som konstaterats vid provtagning för några år sedan.

Svar på tråden Herpes Typ 1 och 2