• Anonym (O)
    Äldre 28 Oct 01:05
    6970 visningar
    16 svar
    16
    6970

    Orgasm när ägget fäster?

    Ni kvinnor som blivit gravida- har ni orgasm vid tidpunkten när ägget ska fästa? Jag och min man hade en trevlig stund nyss men sitter med ångest nu över att kanske ha förstört allt. Vi gör dessutom assisterad befruktning. Har 4 dagar kvar till bim. Kan orgasm förstöra att ägget fastnar? :/

    A

  • Svar på tråden Orgasm när ägget fäster?
  • Anonym (O) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 11:11
    #8

    Gravid 1-2 veckor, Fick detta resultat idag, bim -4. Är i chock och vågar inte ta in detta resultat då jsg testa så tidigt.

  • Anonym (O) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 12:46
    #10
    Anonym (Elli) skrev 2018-10-28 11:40:13 följande:

    STORT GRATTIS :)


    Är i chock och började skaka när jag läste av testet. Aldrig sett ett plus innan (2 års ofrivillig barnlöshet). Det är så tidigt men nu vet jag åtminstone att mina ägg kan bli befruktade o fästa (gjort insemination). Vad som helst kan hända fram tills bim men tack så hemskt mycket!!
  • Anonym (O) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 21:34
    #13

    På testet står det 54% sannolikt om man testar 4 dagar innan mens (något sånt, CB digital) men om man även plussat på vanliga stickor- då är jag väl gravid? Hjärnan fungerar inte riktkgt som den ska efter så många misslyckanden, är förberedd på katastrof.

    Tack för alla grattis!!

  • Anonym (O) Trådstartaren
    Äldre 29 Oct 13:31
    #16
    Anonym (Elli) skrev 2018-10-29 13:18:27 följande:

    Ett plus är alltid ett plus! :) procenten betyder, som woopsie skriver, att hormonhalten ofta inte stigit tillräckligt!


    Woopsie skrev 2018-10-28 22:36:13 följande:

    Ett pluss är alltid ett pluss. Du är gravid! Grattis och stort lycka till! Det som menas med 54% är att vid bim-4 så har bara 54% av dom gravida hunnit producera tillräckligt hög halt av hcg i kroppen för att det ska vara mätbart av testet.


    Helt galet. Trodde aldrig dagen skulle komma. Efter så många år med kraftig ångest. Tack underbara ni för att ni lugna mig! Vad gör man nu? Testdag är på tors, då ska jag meddela kliniken i Danmark. Men vad gör man efter det?? :)
Svar på tråden Orgasm när ägget fäster?