• Äldre 28 Oct 09:32
    2720 visningar
    1 svar
    1
    2720

    Livio fd göteborgs fertilitetcentrum

    Nu har vi äntligen fått en tid att påbörja våran ivf.


    vi har försökt nu i snart 2 ½ år utan resultat och de har inte hittat något fel på någon av oss och de finns ingen riktig förklaring till varför vi inte lyckats utan vi blir klassade som oförklarligt barnlösa.


    Vi kommer att påbörja ivfen på Livio på carlanderska Före detta Göteborgs fertilitetscentrum och undrar om någon varit där och om det är bra, vet att Carlanderska i sig är ett bra privatsjukhus men vet inte hur bra de är på ivf osv.


    Sedan undrar jag även om de är någon som haft likadant som oss dvs inget fel men de har aldrig klaffat rätt bara och hur de har gått med eran ivf.
    Jag är livrädd att bli typ överstimmulerad eller att något ska bli fel då jag har regelbunden mens och ägglossning.
     

  • Svar på tråden Livio fd göteborgs fertilitetcentrum
  • Äldre 2 Nov 22:13
    #1

    Hej

    Långt ifrån expert då vi endast gjort ett försök vis IVF och blev gravida, slutade dock i missfall i v.6 för 3 veckor sedan.

    Jag tycker Livio har varit bra, för egen del är jag besviken överlag att man inte utreder mer än vad man gjort men verkar som att det är ett allmänt problem. Jag har två barn sedan tidigare men lever inte med barnens pappa, ny sambo som inte har egna barn och nu fungerar det helt plötsligt inte.

    Gjorde kort protokoll (tror jag det heter) och jag blev inte särskilt påverkat av sprutor mm och processen var ju rätt kort gentemot vad jag trodde innan. Men det där är nog extremt inviduellt. Lycka till :)

Svar på tråden Livio fd göteborgs fertilitetcentrum