• Anonym (Hejotack)

    Hjälp, behöver positiv inspiration!

    Hej,

    Jag behöver höra solskenshistorier på följande tema:

    Ett par som under småbarnsåren slutar känna attraktion till partnern och helt eller nästa helt slutar ha sex. Men kämpar på och lever som vänner och partners i föräldraskapet med hus och allt vad det innebär.

    För att efter ett antal år när barnen är större återigen hitta tillbaka till passionen för varandra och återförenas som man och kvinna, och idag när barnen är större har ett aktivt och tillfredställande sexliv och åter ser varandra som kärleksparters och inte bara vänner.

    Jag är millimeter ifrån att ta ut skilsmässa men vill egentligen inte, behöver lite positiv inspiration!

  • Svar på tråden Hjälp, behöver positiv inspiration!
  • Anonym (.)

    Vi hade en rejäl svacka fram till att barnen blev runt 3. Vi hade 17 månader mellan barnen, så det var en tung period med 2 barn i blöja, ingen som kunde klä på sig overaller osv. Lägg till lite renovering och tungt på den ekonomiska fronten pga ledighet plus renovering på det så var det mm från skilsmässa. Sex kanske 2 gånger i månaden på sin höjd.

    Sen vände det upp för oss. Nu är det klart bättre, men kanske inte jättebra. Vi har alldeles för lite egentid som par, föräldrar/svärföräldrar som ställer upp väldigt dåligt...

    Hade det inte hänt hade det blivit varannan vecka. Nu tror jag det kommer hålla livet ut.

  • modsey

    Råd. Åk bort tillsammans själva! Fixa barnvakt, strunta i mumshaming och ta er tid för varandra några dagar. Prata, uppvakta, gå på restaurang. Försök få tillbaka känslan ni hade innan !

  • Anonym (H)
    modsey skrev 2018-10-28 15:53:00 följande:
    Råd. Åk bort tillsammans själva! Fixa barnvakt, strunta i mumshaming och ta er tid för varandra några dagar. Prata, uppvakta, gå på restaurang. Försök få tillbaka känslan ni hade innan !
    Håller med
  • Anonym (Hitta er grej)

    Vi hade en svacka efter vi fick barn. För mig handlade det mycket om att jag riktade allt positivt fokus på barnen och mannen blev mest någon som skulle dela ansvaret, inte dela mig. Det plus trötthet, tidsbrist osv.

    Jag har en hög sexdrift men när det finns barn i huset så har jag mycket svårare att prioritera sex. Blir väldigt störd av oro över att de kan vakna och höra oss mm. Trötthet drar ju också ner lusten.

    Med tiden hittade vi vår grej, som handlar om hur vi kommunicerar att vi har lust och var vi har sex ostört i en annan del av huset. Kanske inte det mest romantiska eller bekväma, men det funkar. Skulle säga att sexlivet för mig aldrig kommer bli exakt som innan, en del av mig tänker alltid på att inte låta för högt eller önskar att man kunde få knulla i sin egen säng (där det alltid sover barn).

    Måste också säga att man inte kan förvänta sig att ha sex lika ofta som innan när man har småbarn. Två gånger i månaden är inte lite, det är ett regelbundet sexliv! Småbarnsföräldrar som har mer än så är bara att gratulera!

Svar på tråden Hjälp, behöver positiv inspiration!