• Suckxxx

    Min fästmans tjejkompis tar mycket plats

    Hej alla fina där ute,

    Jag ska försöka fatta mig kort! :)

    Jag är förlovad och bor med min fästman sen 2 år till ska. Min fästman har längre pratat om att han vill presentera mig för hans tjejkompis som han tycker om. Vi träffades alla tre några gånger. Hon verkade trevligt och social, jag kan påpeka att denna tjej har en pojkvän som är 27 år äldre än henne. Han va gift men hon bad honom lämna sin fru för henne vilket han gjorde hursomhelst, jag fick dåliga vibbar av denna tjej när vi en kväll när vi alla var ute och festade då var denna tjej märkligt och dansade tight med andra killar framför hennes nuvarande kille och det slutade med att de bråkade..

    Redan då tyckte jag att den här tjejen är lite stökig, men det är liksom henens liv inget jag ska lägga mig i men,- hon ringer ofta till min fästman, hon ringet tom när jag och killen är på semester och på vår förlovningresa ringde hon och försökte få Min killes upp ärksamjey.

    Jag va okej med det tills min kille sa att han ska hjälpa henne med jobb och lägenhet då min kille har eget företag då kunde han med hjälp av kontakter fixa lägenhet till henne i Stockholm. Jag kan påpeka art min kille har varit ärlig och själv nämnt allt detta.

    Jag tycker att den här tjejen vill att Min fästman ska agera som en extra pojkvän till henne.

    Jag gillar inte den tanken att min fästman gör så mycket för henne när hon redan har en kille. Jag litar på min fästman men litar inte på henne heller med tanke på att hon har en gång krossat ett äktenskap. Jag kan också nämna att den här tjejen hat tidigare mailat mig och sagt att hon är jätte glad för att jag är tsm med hennes kompis nämligen min fästman. Hon har inte visat något intresse alls för min kille känns det som. Men jag får dåliga vibbar av henne. Jag tycker inte heller att det är okej av min fästman att han inte bryr sig om mina känslor och forsätter ha relation med henne och gör så mycket för henne.

    De har varit vänner i 15 år ska jag förbjuda honom att vara vän med henne? Jag vill inte bli orolig i framtiden om Hon ska provocera mig ge om att flörta med min kille.

    Jag har också fått reda på att hon har snackat skit om mig hos en bekant till oss som känner oss. Jag berättade detta för min kille, han säger hon har inte snackat skikt om dig hos mig så du borde egentligen inte bry dig alls. Jag tycker inte att han är lojl mot mig och tar henens parti.

    Inte nog med det så råkade jag göra något dumt och snokade i killes Mail och såg att han fortfarande har kontakt med henne och dessutom brättat för henne när vi har bråkat henna han forsätter att berättar privata saker för henne trots att hon snackat skit om mig.

    Vad tycker ni om detta? Jag tycker att hon drar mamma energi från mig. Jag har bråkat med killen 3 gånger nu på grund av detta, men killen säger om det här va enda problemet då hade jag sagt upp bekantskapen med henne men du bråkar med mig hela tiden. Jag kan också ppprka att vi har haft det lite stökig senaste tiden.

    Men jag gillar inte det att hon är så viktig för min kille. Hon vill bara ut yttra min kille känns det som hon kräver alltid saker av honom. Det nämnde även personen som berättade att hon hade smackat dåligt om mig med att hon är en krävande tjej.

    Snälla hjälp!

    Jag har bra självkänsla och är jätte säker på min kille eller? Jag och killen är jätte kära i varandra och planerar bröllop men jag är orolig

  • Svar på tråden Min fästmans tjejkompis tar mycket plats
  • äldreochklokare

    Berätta hur mycket kontakt hon har med din kille, för hennes kille? Han kanske inte vet om det och inte skulle vara bekväm med det? 

    sen kan man undra varför din kille så gärna vill hänga med henne. 

  • Totinona11

    Tycker inte du kräver för mycket. Han däremot går bakom din rygg och gör sånt som han vet sårar dig. Hade noga tänkt över om jag vill gifta mig med någon som inte har några problem med att ljuga för mig.

  • JodiBabe

    Att han outar era privata problem för andra är inte sjysst mot er relation. Speciellt när det är riktat till tjejen i fråga. Låter inte bra. 

    Sedan kan hon vara en energivampyr som manipulerar din kille på nåt sätt, så tänkte jag först. Att hon var en sån som ställde upp utan att fatta att hon utnyttjade honom.

    Men att hon ringer på er förlovningsresa och han tillåter det och att han berättar om era problem för henne låter inte bra. Varningsklockor.

    PS. Som jag tidigare skrivit i en relationsproblemtråd: Fixa så folk kan skriva anonymt i tråden, tror du får mer svar då.

  • Suckxxx

    Den här tjejen bor i Dubai med sin kille, de pratar mindre än tidigare. 1-2 ggr i telefon månaden enligt min kille. Jag har pratat med min killes bror då även han känner denna tjej, han säger att de delar intresse med varandra då de både är entreprenör osv

  • JodiBabe
    JodiBabe skrev 2018-10-28 18:34:59 följande:

    Att han outar era privata problem för andra är inte sjysst mot er relation. Speciellt när det är riktat till tjejen i fråga. Låter inte bra. 

    Sedan kan hon vara en energivampyr som manipulerar din kille på nåt sätt, så tänkte jag först. Att hon var en sån som ställde upp utan att fatta att hon utnyttjade honom.

    Men att hon ringer på er förlovningsresa och han tillåter det och att han berättar om era problem för henne låter inte bra. Varningsklockor.

    PS. Som jag tidigare skrivit i en relationsproblemtråd: Fixa så folk kan skriva anonymt i tråden, tror du får mer svar då.


    Att han var en sån som ställde upp utan att fatta att hon utnyttjar honom
  • Bibbidi

    Men vad är det för fel på dig????

    Du kan inte förbjuda din kille att vara kompis med henne! De har varit kompisar i 15 år, och hon har till och med berättat för dig hur glad hon är (var, antagligen, som du beter dig...) att ni är tillsammans. Det klart hon snackar skit om dig. Jag hade också avskytt en person som hade försökt en 15 år gammal vän till mig att sluta umgås med mig.

    Hjälp vad du beter dig illa här. Skärp dig. Det klart det var overkill av henne att ringa din kille under eran resa men ditt beteende är extrem-overkill.

  • Bibbidi
    JodiBabe skrev 2018-10-28 18:36:06 följande:

    Att han var en sån som ställde upp utan att fatta att hon utnyttjar honom


    Man kan hjälpa en kompis utan att bli utnyttjad. Varför tycker du att din fästman blir utnyttjad bara för att han hjälper en gammal vän? Hade du, ärligt talat, reagerat likadant som du gör nu om kompisen hade varit en kille istället? För jag tror inte det.
  • Tecum
    Suckxxx skrev 2018-10-28 18:35:15 följande:
    Den här tjejen bor i Dubai med sin kille, de pratar mindre än tidigare. 1-2 ggr i telefon månaden enligt min kille. Jag har pratat med min killes bror då även han känner denna tjej, han säger att de delar intresse med varandra då de både är entreprenör osv
    Men då är det knappast något att bråka om, när hon befinner sig på såpass behörigt avstånd. Så tagga ner och ställ inte till drama över detta, du driver bara din kille närmare henne. Du framstår som svartsjuk och grälsjuk. Helt okej att du inte gillar henne eller vill umgås, men då killen och  hon varit vänner i 15 år lär det knappast hända något mer.
Svar på tråden Min fästmans tjejkompis tar mycket plats