• 81missan

    Hur mycket ska man pusha?

    Upptäckte idag att min man har 800:- att spendera på restaurangbesök innan månaden är slut. Det är en gåva till honom sedan tidigare. Jag nämnde detta för honom och bad honom fundera på om han vill iväg bara med mig eller om våra tre barn plus mormor ska följa med.

    Imorgon är det måndag och arbetsvecka, han orkar inte tänka på något. Ska jag "släppa" det hela eller pusha på alternativt åka iväg själv med barn och min mamma? Skulle ju vara kul om han blev glad och taggad istället.

  • Svar på tråden Hur mycket ska man pusha?
  • Mongoliet

    Märkligt att ingen svarar i denna tråden som är så tydlig.

  • Kusinen

    Du kan ju säga att om hanninte tänker nyttja presentkortet gör gärna du det om du får. Sen är det ju upp till honom att bestämna hur han vill göra. Får du inget riktigt scar på din fråga får du nog tolka det som ett nej. Tråkigt förstås om 800 kr brinner inne men är ju hans sak.

    Och så vet man för framtiden att detaa inte var en typ av present som passar honom.

  • 81missan

    Jag var nog lite lätt uppgiven. Nu blev det så att vi kom iväg ändå. Efter att på måndag morgon kommit med förslaget att vi kan ge presentkorten till några i släkten så blev svaret att vi kunde gå och äta (på en restaurang jag hade kollat upp och nämnt kvällen innan).

    Det blev väldigt gott och trevligt till en mycket billig penning????

Svar på tråden Hur mycket ska man pusha?