• MaddePlus3

    Vilken bröstpump använder du? Behöver tips!

    Hej!

    Väntar mitt tredje barn nu i November och funderar på att införskaffa en bröstpump. Jag köpte en enkel manuell pump när sonen vägrade amma men fick inte ut något med den. Köpte en medela elektrisk pump men samma sak med den. Använde medelan med andra barnet men fick bara ut några fjuttiga ml, endast tillräckligt mkt för att få mjölkstockning att släppa. :/

    Vill gärna kunna pumpa denna gång dels för att öka/främja mjölkproduktion, dels för att pojkvännen ska kunna mata. (Förutsatt att bebisen tar flaska såklart). Har ni några tips på en pump som funkat för er? Eller tips på teknik och liknande? :) har spanat in denna pump som fått bra recensioner, någon som provat just denna? (Bild) är tacksam för alla tips!

  • Svar på tråden Vilken bröstpump använder du? Behöver tips!
  • Fia 28

    Det funkar inte för alla att pumpa. Jag fick inte ut mer än några ml med sjukhusets elpump. Hemma har jag bara haft en mendela handpump för hjälp vid mjölkstockning.

  • MaddePlus3
    Fia 28 skrev 2018-10-29 11:09:59 följande:

    Det funkar inte för alla att pumpa. Jag fick inte ut mer än några ml med sjukhusets elpump. Hemma har jag bara haft en mendela handpump för hjälp vid mjölkstockning.


    Nej, är rädd att jag är en av de som helt enkelt inte kan pumpa. Men, men. Hoppet finns där :)
  • Floora

    Jag hade MAM förra gången och var väldigt nöjd med den. Funkade bra för mig i alla fall. Har köpt en likadan denna gången med :)

  • MaddePlus3
    Floora skrev 2018-11-08 15:04:16 följande:

    Jag hade MAM förra gången och var väldigt nöjd med den. Funkade bra för mig i alla fall. Har köpt en likadan denna gången med :)


    Alright :) har aldrig provat den men de är ju hyfsat billiga så kanske är värt det.
Svar på tråden Vilken bröstpump använder du? Behöver tips!