• Äldre 29 Oct 21:19
    6074 visningar
    7 svar
    7
    6074

    Sjukskriven 100%

    Ni som blivit sjukskrivna 100% pga foglossning av läkare. Har fkassan godkänt det samt hur lång tid tog det innan ni fick sjukpenning utbetalt?

  • Svar på tråden Sjukskriven 100%
  • Anonym (Mamma­)
    Äldre 29 Oct 21:39
    #1

    Jag var det! Inga problem alls. Blev sjukskriven den 27:e och fick sjukpenning utbetalt följande månad runt den 20:e.

  • Anonym (Vänni­na)
    Äldre 29 Oct 21:49
    #2

    Min kompis som var gravid med tvillingar blev sjukskriven i v.34 pga foglossning, men då fick hon ligga på. Hon skrev först i v.22. Då hade hon det svårt men f.kassan vägrade. Sen igen v.26 , v.29 och v.32 fick hon avslag. Hennes läkare stöttade men fick inte igenom det förrän v.34 som sagt.

    Detta var pga hennes chef kunde omplacera henne till reception, men hon hade värk ändå.

    Min kompis tog en hel del sjukdagar, vilket man förstår.

    Hon jobbar på sjukhuset som undersköterska.

  • Äldre 30 Oct 08:48
    #3

    Det beror på vad du har för arbete som du inte klarar av.

  • Äldre 30 Oct 11:41
    #4

    Tack för era svar :) jag jobbar på lager

  • Äldre 30 Oct 16:20
    #5

    Jag är sjukskriven 100% och försäkringskassan hörde av sig kort efter anmälan. Jag är beviljad utmed sjukintyget, hade trevligt samtal med handläggaren. 3 graviditeten och har tidigt besvär med foglossning. Nu funkar inget å kryckor behövs, är nu i V 24.

    Utbetalning beror på handläggarens handläggningstid och sen din födelsedatum. Kontakta dem.

    Lycka till och hoppas du hittar lägen att hantera foglossningen.

  • Äldre 30 Oct 20:19
    #6

    Va tråkigt att även du har foglossning, men va skönt att det gick smidigt med fkassan. Glad Jag skickade in läkarintyg för några dagar sen och vet att dom har 30dagars handläggningstid men jag blir ändå så nyfiken om försäkringskassan verkligen godtar min sjukskrivning. Vilket jag såklart hoppas. 

  • Anonym (V14)
    Äldre 7 Nov 23:44
    #7

    Hej! Blev heltidssjukskriven från v14 pga foglossning. Inga problem alls från försäkringskassan och det tog ca tre veckor från att min arbetsgivare sjukanmälde mig till att fk godkände. Jobbar på tung industri.

Svar på tråden Sjukskriven 100%