• Hjärtat007

    Föda mitt i sommaren, nån med erfarenhet?

    Jag är en person som inte klarar de här med värme så bra. Jag och sommar kommer inte överens alls, i sommar satt jag med en fläkt eller var på stranden / barnpool ,:)

    Nu är de så att jag har bf 23 juni och tänker om de är nån som har erfarenhet på att föda mitt i värmen? Repar kroppen sig lika bra fast de är så varmt och svettigt, tänker är de lättare att dra på sig infektioner och dylikt? Och hur överlever man värmen när man inte kan bada ;')

    Första barnet kom mitt i vintern så då slapp jag oroa mig för värmen iaf, haha

  • Svar på tråden Föda mitt i sommaren, nån med erfarenhet?
  • närkommertrean

    Jag har fött 1 juni, vilket var en varm dag för att vara så tidigt på sommaren, och 8 juli då det var ännu varmare. Det var inga problem alls varken under förlossningen eller efter. Nu har jag bf 11 juli och hoppas det går lika bra då. :)

  • Hjärtat007
    Salmiakk skrev 2018-10-30 19:19:53 följande:

    Fast 23 juni är det oftast inte såååå varmt.

    Jag fick barn 13 juli.... och det var inte kul. Fick infektion.


    Nja jag hoppas på en väldigt kall sommar faktiskt.

    Men oj, inte roligt alls, är precis de jag oroar mig för..
  • Hjärtat007
    närkommertrean skrev 2018-10-30 19:36:10 följande:

    Jag har fött 1 juni, vilket var en varm dag för att vara så tidigt på sommaren, och 8 juli då det var ännu varmare. Det var inga problem alls varken under förlossningen eller efter. Nu har jag bf 11 juli och hoppas det går lika bra då. :)


    Oj ja men va skönt att höra :)

    Kommer bara ihåg att jag tyckte jag hade svårt att reglera värmen efter förra förlossningen, frossa och svettningar lite då och då. Sen skrämmer infektioner mig verkligen. Men du har inte haft nå såna besvär? :) va roligt att ha barnens födelsedagar sådär nära förresten :)
  • MammaPolly

    Jag har fött barn 2/6 och 16/7...

    Självklart var det extra jobbigt med värmen men värst tyckte jag det var innan förlossningen med min julitjej, hon kom en varm sommar också men bada är inget för mig iallafall....

  • 2barnsmorsan

    Jag fick barn 9 juni. Tyckte det var helt idealt att kunna gå runt i bara trikåklänningar slutet av graviditeten och smidigt att slippa massa kläder på sig och overall och skit till bebisen till förlossning och första tiden då när man ammar hela tiden. Mot slutet av sommaren kom dock en värmebölja som inte var så nice när man ammade men överlag tyckte jag sommarförlossning slår vinterförlossning med hästlängder.

    Mitt andra barn föddes i februari och jag kände mig helt isolerad de första månaderna.

  • Fjäril kär

    Mitt andra barn är född 14:e augusti och jag badade in i det sista.Efter förlossningen var strandlivet inte alls lockande då två barn krävde sitt och det var skönare med svala duschar. När avslaget slutade var det ju höst och badet saknades inte alls då jag ju ändå fått bada hela sommaren fram till förlossningen. En sommar som var halvdant i vädret.

    Mitt tredje barn är född 10:e juni i värsta värmeböljan. Så skönt att då få föda i början av sommaren. Avslaget var i tre veckor och sen kunde jag bada hur mycket som helst i hela juli och augusti.

    Så skönt att klä barnen i blöja och bara njuta av vädret och hala fram brösten ur linnet och amma utan bekymmer. Sitta på stranden hela dagarna lång .

    Mitt första barn är fött i snöstorm i slutet av november - aldrig mer säger jag..

  • Delilah2001

    Två av mina barn är födda på sommaren, i juli och augusti.

    Som tur var så var det inte olidligt varmt de somrarna, så det var inga problem. Rätt skönt att inte behöva bylta på en massa kläder på bebisen. Denna sommar som var hade jag inte velat föda barn! Räcker med att varit gravid hela sommaren.

  • Delilah2001

    Nu har jag fött med snitt, men jag repade mig snabbt och bra båda gångerna. Ingen infektion.

  • elyse

    Se till att ha AC/fläktar inköpta redan i april. I övrigt är det skönt att slappa runt i shorts och bikiniöverdel. Inga måsten. Mitt andra barn föddes 18:e juni. Vi slappade på dagen och gick promenader på kvällen. Pappan badade och cyklade med storasyster, då tre år, på dagarna.

    Indiska har sköna och svala material i kläder. Vår lilla hade en sjal i rayon därifrån som filt. Svalt och skönt.

  • Miccim

    Jag tyckte inte att det var några problem kroppens återhämtning när mitt barn föddes 23 juni.

    Däremot blev jag väldigt nervös över att gå ut i värmen med en liten bebis. Även utan kläder, bara blöja i vagnen och skugga med solskärm blev det kokande varmt när jag skulle gå någonstans. Jag upplevde mycket av sommaren inomhus eller i skugga.

    Du får bada benen och kasta vatten på huvud och kropp så får du lite bad iaf. :)

  • närkommertrean
    Hjärtat007 skrev 2018-10-30 20:05:47 följande:

    Oj ja men va skönt att höra :)

    Kommer bara ihåg att jag tyckte jag hade svårt att reglera värmen efter förra förlossningen, frossa och svettningar lite då och då. Sen skrämmer infektioner mig verkligen. Men du har inte haft nå såna besvär? :) va roligt att ha barnens födelsedagar sådär nära förresten :)


    Nä inga såna problem alls. Med den ena fick jag ändå en stor förlossningsskada men jag klarade mig undan infektioner trots att det var mycket som skulle läka. Den här gången blir det förhoppningsvis snitt så hoppas jag slipper infektion då också! Efter förlossningarna har jag inte haft problem med värmen. Det var jobbigare innan förlossningarna men å andra sidan gillar jag att bada så de var rätt lugnt ändå. Jag tyckte mest det var skönt att kunna gå ut med bebisen direkt och inte bli låst inne pga kyla. Jag har nämligen haft lätt för att få mjölkstockning så undviker att amma ute när det är kallt men det är ju inte så lätt med en nyfödd.
Svar på tråden Föda mitt i sommaren, nån med erfarenhet?