• Anonym (Gammal oskuld)

    Komma ut som oskuld?

    Vad tänker ni om det?
    Är +40 och oskuld.
    Är oattraktiv och sannolikheten att jag får knulla är lika liten som att månen skulle trilla ner.

    Ska jag komma ut som oskuld bland vänner/bekanta?
    Berätta om det på Facebook?

    Tycker att det kanske vore ett sätt att visa sig stark.

  • Svar på tråden Komma ut som oskuld?
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Anonym (förvaltare) skrev 2019-03-15 08:46:42 följande:
    Fick nobben av en tjej, av den enda anledningen. Så jag uppmanar manliga oskulder att ljuga.
    Hur gammal var du?
  • Anonym (förvaltare)
    Anonym (Hmmmmm.....) skrev 2019-03-15 09:09:02 följande:
    Hur gammal var du?
    Jag var 33-34 år. Minns inte exakt.
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Anonym (förvaltare) skrev 2019-03-15 09:12:23 följande:
    Jag var 33-34 år. Minns inte exakt.
    Då var det nog inte specifikt att du var oskuld utan att du inte haft nån relation innan.
  • Anonym (förvaltare)
    Anonym (Hmmmmm.....) skrev 2019-03-15 09:32:44 följande:
    Då var det nog inte specifikt att du var oskuld utan att du inte haft nån relation innan.
    Hon sa "jag vill ha en kille som har haft sex". Det tycker jag är specifikt.
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Anonym (förvaltare) skrev 2019-03-15 09:58:24 följande:
    Hon sa "jag vill ha en kille som har haft sex". Det tycker jag är specifikt.
    OK, ja då var det så. Antar att hon inte var så kär i dig då för i så fall hade det inte spelat nån roll.
  • Anonym (Tjoflöjt)
    Anonym (förvaltare) skrev 2019-03-15 09:58:24 följande:
    Hon sa "jag vill ha en kille som har haft sex". Det tycker jag är specifikt.
    Men på kvinnospråk betyder det "jag vill ha en kille som funkar socialt och vet något om vad kvinnor gillar och behöver". 

    Den sexuella erfarenheten är mest en termometer på det. Att vara en bit över 30 och inte ha haft sex med någon, betyder ofta att personen ifråga har svårt med exempelvis socialt samspel, relationer, kvinnosyn och liknande. Han kan ha social fobi, autism eller bristande anknytningsförmåga. 

    Det finns många anledningar som är olika alarmerande. Att vara allmänt blyg och tafatt med kvinnor är inte alltid ett jätteproblem, till exempel, så länge killen i fråga funkar bra på jobbet och med sina manliga polare. Att ha en lättare grad av autism behöver heller inte vara ett oöverstigligt hinder. 

    Men sällan är det helt och hållet en slump eller ren otur att en kille aldrig hittar någon. Och därför är kvinnor uppmärksamma på det. 

    Klart en 35-årig oskuld kan ljuga och säga att han är erfaren. Men det kommer inte göra stor skillnad. Inte många kvinnor kommer tro på det, eller anse att det spelar någon roll i det läget. De kommer ändå identifiera honom som lite socialt udda - eller vad det nu är som har gjort att han har förblivit oskuld. 
  • Anonym (Feltänkt)
    Anonym (Tjoflöjt) skrev 2019-03-15 13:04:42 följande:

    Men på kvinnospråk betyder det "jag vill ha en kille som funkar socialt och vet något om vad kvinnor gillar och behöver". Den sexuella erfarenheten är mest en termometer på det. Att vara en bit över 30 och inte ha haft sex med någon, betyder ofta att personen ifråga har svårt med exempelvis socialt samspel, relationer, kvinnosyn och liknande. Han kan ha social fobi, autism eller bristande anknytningsförmåga. Det finns många anledningar som är olika alarmerande. Att vara allmänt blyg och tafatt med kvinnor är inte alltid ett jätteproblem, till exempel, så länge killen i fråga funkar bra på jobbet och med sina manliga polare. Att ha en lättare grad av autism behöver heller inte vara ett oöverstigligt hinder. Men sällan är det helt och hållet en slump eller ren otur att en kille aldrig hittar någon. Och därför är kvinnor uppmärksamma på det. 

    Klart en 35-årig oskuld kan ljuga och säga att han är erfaren. Men det kommer inte göra stor skillnad. Inte många kvinnor kommer tro på det, eller anse att det spelar någon roll i det läget. De kommer ändå identifiera honom som lite socialt udda - eller vad det nu är som har gjort att han har förblivit oskuld. 


    Eller utseendet
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2019-03-15 13:34:31 följande:
    Eller utseendet
    Jo, fast kvinnor går inte i närheten lika mycket på utseendet som män. Det är därför kvinnor, och homosexuella män, sminkar och fixar till sig så mycket.
  • Anonym (Tjoflöjt)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2019-03-15 13:34:31 följande:
    Eller utseendet
    Jo, men det är sällan någon är född med ett så bedrövligt utseende att inte en bra personlighet väger upp. 

    Inte om man vill ha ONS kanske. Då är ofta utseendet avgörande. Men inte för längre relationer.
  • Anonym (förvaltare)
    Anonym (Tjoflöjt) skrev 2019-03-15 13:04:42 följande:
    Men på kvinnospråk betyder det "jag vill ha en kille som funkar socialt och vet något om vad kvinnor gillar och behöver". 

    Den sexuella erfarenheten är mest en termometer på det. Att vara en bit över 30 och inte ha haft sex med någon, betyder ofta att personen ifråga har svårt med exempelvis socialt samspel, relationer, kvinnosyn och liknande. Han kan ha social fobi, autism eller bristande anknytningsförmåga. 

    Det finns många anledningar som är olika alarmerande. Att vara allmänt blyg och tafatt med kvinnor är inte alltid ett jätteproblem, till exempel, så länge killen i fråga funkar bra på jobbet och med sina manliga polare. Att ha en lättare grad av autism behöver heller inte vara ett oöverstigligt hinder. 

    Men sällan är det helt och hållet en slump eller ren otur att en kille aldrig hittar någon. Och därför är kvinnor uppmärksamma på det. 

    Klart en 35-årig oskuld kan ljuga och säga att han är erfaren. Men det kommer inte göra stor skillnad. Inte många kvinnor kommer tro på det, eller anse att det spelar någon roll i det läget. De kommer ändå identifiera honom som lite socialt udda - eller vad det nu är som har gjort att han har förblivit oskuld. 
    Och med det vill du ha sagt vad? Att det är kört för män över 30 som är oskulder?
  • Vattumankillen
    Anonym (Tjoflöjt) skrev 2019-03-15 08:24:31 följande:

    Instämmer. Den kvinnliga "fördelen" att lätt få sex är jämförbar med straighta killars fördel att lätt få gaysex. 

    Vill de suga av en annan man eller ta den där bak är det bara att lägga in en annons på ett gayforum. Svaren kommer välla in. 

    Men det är väl ingen fördel? säger förstås de straighta männen. Jag vill ju inte ha gaysex? Det vore ju bara vidrigt? Då avstår jag ju hellre!

    Exakt. Och många av oss kvinnor tycker det är vidrigt att ha sex med någon okänd som vi inte känner och inte litar på. Det vore vidrigt, och vi avstår hellre. 

    Hur kan det vara så svårt att förstå för de män som tycker att kvinnor är för kräsna? Vi är inte mer kräsna än vad de själva är som väljer bort gaysex. 


    För gaysex är inte samma sak plus man har inte sex på samma sätt.

    Men jag förstår din poäng ändå.
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Hmmmmm.....) skrev 2019-03-15 08:13:59 följande:

    Du menar att RFSU ska gå in och ändra killarnas attityder och personlighet? Ligger ju inte i "Riksförbundet för sexuell upplysnings" uppdrag...


    Ja.
  • Vattumankillen
    Anonym (Tjoflöjt) skrev 2019-03-15 08:18:03 följande:

    Att du inte har hört någon säga det betyder inte att det inte är så. Nu har du hört två personer i samma tråd säga det. Du kan ju börja ha det i åtanke åtminstone. 

    Läggningen har inte med saken att göra. Jag skriver det en gång till: Läggningen har INTE med saken att göra.

    Bara för att du kan tänka dig att ha sex även med en oattraktiv kvinna eftersom du är hetero, innebär det inte att kvinnor kan tänka sig att ha sex med oattraktiva män bara för att de är hetero.

    En del kvinnor kan förstås det. Det finns variationer. Men många av oss klarar inte ens av tanken. Det behövs inga studier på det. Lyssna på vad vi säger istället. 

    Blev jag tvingad, skulle jag mycket hellre välja sex med en normalt attraktiv kvinna än med en oattraktiv man. Trots att jag är noll intresserad av andra kvinnor. Men med en helt vanlig tjej skulle sexet "bara" bli meningslöst. Inte avskyvärt. Som när jag har testat sex med en vanlig, fast ointressant kille. 

    Jag begriper att de flesta män fungerar annorlunda än jag. Jag begriper att de mycket hellre har sex med en oattraktiv kvinna än ingen alls. Jag begriper också att många män hellre har heterosex med en oattraktiv kvinna än gaysex med en fräsch man. 

    Även om jag själv är precis tvärtom förstår jag ändå ungefär hur många män känner och reagerar. Varför är det då så svårt för er män att begripa hur vi kvinnor känner och reagerar? 


    Det är i alla fall sexuella läggningen påverkar männen.

    För ni har den sexuella makten.
  • Ignoramus

    Jag tycker att det kan vara väldigt bra att "komma ut" som en äldre oskuld, just för att det är så tabubelagt. Alla former av felaktiga och onödiga tabun ska ut i ljuset, oavsett om det gäller att prata om olika övergrepp, psykisk ohälsa, att klä sig i drag, inte identifiera sig som könet man har mellan benen, eller att vara oskuld. Det behöver normaliseras, de berörda behöver känna att de inte är ensamma (för det är de inte), och omvärlden behöver veta att det inte är nåt konstigt med det.

    Men då måste ts äga sin oskuld, och se det lite som

    en tuff resa där hen har kommit ut starkare på andra sidan. Hen kan inte vara mitt uppe i det och vara förbittrad eller hoppas att det ska leda till sex eller liknande. Utan uppriktigt känna att "jag har aldrig haft sex, jag är helt fine med det, det finns andra saker som ger mitt liv massor med mening, hoppas jag kan inspirera andra att hitta en väg ut ur mörkret. Det är inte så farligt."

  • Anonym (Tjoflöjt)
    Anonym (förvaltare) skrev 2019-03-15 20:41:01 följande:
    Och med det vill du ha sagt vad? Att det är kört för män över 30 som är oskulder?
    Jag vill ha sagt att det är upp till dem själva. Inte till kvinnorna, som de tycks tro.

    Hur mycket är de beredda att ändra sig? Fixa till sig utseendemässigt, jobba på självkänslan och det sociala...? Skaffa givande intressen, bli bra på att kommunicera och hitta framtidstro?

    En man som är går runt och hoppas passivt att RFSU ska göra någon insats för att han ska få ligga, kommer aldrig att få ligga. 

    En kvinna som går runt och hoppas på att någon man ska ändra på sig, sluta gilla fräscha, glada vältränade tjejer och börja tycka att det är jättesexigt med en överviktig kedjerökande catlady och fria till henne bara för att hon är en snäll djurvän och längtar efter en man, hon kommer fortsätta vara ensam.

    Det låter hårt, men det är sant. 

    Förr fanns det charmkurser. Det var kanske inte helt fel. 
  • Anonym (Tjoflöjt)
    Vattumankillen skrev 2019-03-15 21:38:28 följande:
    Det är i alla fall sexuella läggningen påverkar männen.

    För ni har den sexuella makten.
    Vi har sexuell makt att säga nej. Precis som ni. Men så mycket mer är det inte. 

    Jag har aldrig kunnat tvinga nån man till sex. Inte till ett förhållande heller. Har inte kunnat tvinga någon att bli attraherad av mig. 

    Jag ser det snarare som att många män glömmer samspelet och istället frivilligt ger bort sin sexuella makt och lägger den i kvinnors händer genom att i princip tigga och be om att "få sex". 
  • Ignoramus

    Kvinnor vill inte ha den sexuella makten. Män försöker däremot febrilt kasta den efter dem, och när kvinnorna ropar "nej nej nej sluta, låt oss vara, vi vill inte!!" så svarar männen "det är precis det här som gör att ni bara får ännu mer av makten!!!!!!"

    Får det män att hata andra män? Nope. Får det män att hata kvinnor? Yep.


    Vattumankillen skrev 2019-03-15 21:38:28 följande:

    Det är i alla fall sexuella läggningen påverkar männen.

    För ni har den sexuella makten.


  • parnordqvist

    Jag är 49 år och i samma situation. Jag har inte ens hånglat än. Vad kan det här bero på? Är det något typiskt svenskt? Ja kanske. Jag är så rädd för närhet, att komma någon in på livet. Måste man det? Jag fyller 50 om mindre än ett år. En del av mina klasskamrater från gymnasiet har barn i 20-årsåldern, medan jag inte haft en dejt än. Jaa, det är skillnad, olika falla ödets lotter. Jag skulle dock inte skriva om det här på Facebook, det räcker att jag gör det här. Jag är också skaparen till tråden Snart 44 och oskuld som finns här på Familjeliv. Den är från 2016. Inget har hänt sen dess, kan jag tillägga.
    Jag tror att man är lyckligast som singel i längden även om man uppfattas som udda. Man är helt fri från alla begränsningar som ett förhållande kan ge. Man kan göra vad man vill när man vill och som man vill. Ingen som har åsikter eller lägger sig i. Okej, att bli 50 och vara oskuld känns väldigt avvikande, den kan jag hålla med om. Man är rökt, det är över. Ingen vill ha en efter 50, inte nu heller för den delen. Så det där kan åtminstone jag glömma.
    För ett förhållandefritt samhälle! Slå er fria från kärlekens boja!
    Det sista var mer tänkt som humor...

  • Anonym (Kille)
    Anonym (Tjoflöjt) skrev 2019-03-15 22:22:05 följande:

    Vi har sexuell makt att säga nej. Precis som ni. Men så mycket mer är det inte. 

    Jag har aldrig kunnat tvinga nån man till sex. Inte till ett förhållande heller. Har inte kunnat tvinga någon att bli attraherad av mig. 

    Jag ser det snarare som att många män glömmer samspelet och istället frivilligt ger bort sin sexuella makt och lägger den i kvinnors händer genom att i princip tigga och be om att "få sex". 


    Det du glömmer är att frågar man en tjej om sex så svarar hon ärligt utefter vad hon känner.

    Frågar du en kille så ligger det inbyggt att inte säga nej. Såklart killar säger nej men våra känslor dras automatiskt åt det hållet vilket gör att våra beslut kan vara färgade av känslor kvinnor inte förstår.

    I många fall skulle mina svar varit så här innan verkligen ville veta.

    Tjej frågar vill du ha sex

    Jag: ja

    Skulle man frågat vidare o sagt vill du verkligen ha sex

    Jag: ja

    Vill du på riktigt.

    Jag : nä kanske inte

    Tjejer har sexuell makt för att killar har lärt sig att vi ska va tacksamma för sexet som ges. Säger inte att alla svarar så men vi färgas och då o då säger ja fast innerst inne kanske nej.
Svar på tråden Komma ut som oskuld?