• Magnefico

    Varför lägger ni så mycket pengar på bilbarnstolar?

    Läser att många här lägger 3-5000 kr på bakåtvända bilbarnstolar. Min fråga är varför ni gör det?

    Man får ju en Highway/Max-Way för under 2000 kr. Bör funka för vem som helst.

  • Svar på tråden Varför lägger ni så mycket pengar på bilbarnstolar?
  • Poppy75

    Nu har vi Highway så jag är väl inte rätt att svara men de jag känner som köpt dyrare har gott om pengar och har tyckt att deras dyrare stolar är bekvämare och/eller smidigare att hantera. 
    Jag är mer nyfiken på varför du har så mycket emot att folk lägger mycket pengar på bilbarnstolar och väljer att låta barnen sitt bakvända länge. 

  • Fjäril kär

    Samma anledning som man väljer olika barnvagnar.. Dvs olika märken passar bättre för olika människor.

    En del bilar passar inte för olika stolar, en del barn sitter bättre i olika stolar , en del stolar planeras att ärvas vidare till syskon etc etc

  • MeandHim

    Varför ställer du en sån dum fråga kan jag tycka?

    Varför tror du det är skillnad på pris gällande bilbarnstolar?

  • Fia 28

    Köpte en av dem som hade högst säkerhet och där de kan sitta bakåtvänt länge. Sen har high way ingen stödfot vad jag vet, och då passar det inte att ha den bakom förarsätet om man byter mellan olika långa förare. 
    Dessutom har mamma en sån stol och jag totalt avskyr den! 

  • Magnefico
    MeandHim skrev 2018-10-31 12:00:45 följande:

    Varför ställer du en sån dum fråga kan jag tycka?

    Varför tror du det är skillnad på pris gällande bilbarnstolar?


    Vet faktiskt inte. För att det finns korkade föräldrar som tror att de får högre säkerhet om de betalar mer skulle jag tro.
  • Magnefico
    Fia 28 skrev 2018-10-31 12:06:24 följande:

    Köpte en av dem som hade högst säkerhet och där de kan sitta bakåtvänt länge. Sen har high way ingen stödfot vad jag vet, och då passar det inte att ha den bakom förarsätet om man byter mellan olika långa förare. 

    Dessutom har mamma en sån stol och jag totalt avskyr den! 


    Highway har stödben. Har själv en sån.
  • Magnefico
    Fia 28 skrev 2018-10-31 12:06:24 följande:

    Köpte en av dem som hade högst säkerhet och där de kan sitta bakåtvänt länge. Sen har high way ingen stödfot vad jag vet, och då passar det inte att ha den bakom förarsätet om man byter mellan olika långa förare. 

    Dessutom har mamma en sån stol och jag totalt avskyr den! 


    Hur vet man vilken som har högst säkerhet? Finns så vitt jag vet ingen som krocktestar bilbarnstolar och mäter påfrestningar på kroppen.
  • Trippelmamma76

    Jaha, eller så är folk lika korkade om de tror att man kan köpa det billigaste och ändå få samma kvalité...? Tror du att plustester etc bara är påhitt?


    Magnefico skrev 2018-10-31 12:10:39 följande:

    Vet faktiskt inte. För att det finns korkade föräldrar som tror att de får högre säkerhet om de betalar mer skulle jag tro.


  • Fia 28
    Magnefico skrev 2018-10-31 12:24:46 följande:
    Hur vet man vilken som har högst säkerhet? Finns så vitt jag vet ingen som krocktestar bilbarnstolar och mäter påfrestningar på kroppen.
    Är du säker på dt? Googlar man så hittar man en hel del tester. 
  • Fjäril kär
    Magnefico skrev 2018-10-31 12:24:46 följande:

    Hur vet man vilken som har högst säkerhet? Finns så vitt jag vet ingen som krocktestar bilbarnstolar och mäter påfrestningar på kroppen.


    Självklart krocktestas bilbarnstolar! Varför tror du det att det inte görs?
Svar på tråden Varför lägger ni så mycket pengar på bilbarnstolar?