• RJEL

    50% jobb 50% föräldraledig. går de??

    Har varit hemma med min son i 5.5månad nu. Och de ä jätte mysigt och jag älskar honom men jag börjar bli deprimerad.. jag vill börja jobba igen.
    Jag har en fast tjänst som personlig assistent på 52% jobbar då 3 dar varannan vecka bara och varje pass är 19h långa.
    Kan jag ansöka om föräldrapenning resterande dagar om jag börjar jobba 3 dar varann vecka. Och dom 3 dagarna är sambon pappaledig.
    Kommer hans jobb gå med på de och får man göra så?

  • Svar på tråden 50% jobb 50% föräldraledig. går de??
  • CitronTulo

    Om din SGI är grundad på denna tjänst så jobbar du ju i så fall hela din ordinarie tjänst om jag förstår dig rätt? Då blir det ju inget över att vara föräldraledig på, då är du ju "bara" ledig och går inte miste om någon inkomst när du är hemma?

  • Anotherone

    Jag jobbar ca 40% och är f-ledig resten. Pappan har rätt att vara ledig så länge han söker ledighet i tid. Sen beror det väl på hur hans schema går att matcha med ditt?

    Efter att barnet blivit 18 mån behöver man ta ut f-penning i den omfattningen som man är ledig.

  • RJEL

    Tror att min SGI är grundad på att jag även var vikarie inom kommunen innan föräldraledigheten.
    Skulle de va så att ja inte har föräldradagar o ta ut så gör inte de nått. Bara ja börjar jobba igen . Blir jätte deprimerad av att gå hemma..

    Sambon jobbar 7-16 måndag till fredag.
    Kommer hans chef bevilja att han ä ledig måndag-onsdag varannan vecka ?

  • Jemp
    RJEL skrev 2018-10-31 14:17:46 följande:

    Tror att min SGI är grundad på att jag även var vikarie inom kommunen innan föräldraledigheten.

    Skulle de va så att ja inte har föräldradagar o ta ut så gör inte de nått. Bara ja börjar jobba igen . Blir jätte deprimerad av att gå hemma..

    Sambon jobbar 7-16 måndag till fredag.

    Kommer hans chef bevilja att han ä ledig måndag-onsdag varannan vecka ?


    Chefen är skyldig att bevilja. Med två månaders varsel.
Svar på tråden 50% jobb 50% föräldraledig. går de??