• jenn092

    Är gravidbälte något man måste ha?

    Undrar lite om det är en bra idé att investera i ett gravidbälte? Jag har ingen foglossning, dock ont i ryggen när jag går och efter jag gått. Hjälper ett bälte eller har ni klarat er utan?

    Vilket bälte rekommenderar ni som haft det?

  • Svar på tråden Är gravidbälte något man måste ha?
  • Fia 28

    Det kan nog hjälpa även mot ond rygg. Däremot tycker jag det är så svårt att få dem att hållas på plats och inte glida ner eller upp.

  • Anonym (Nä)

    För mig var det onödigt. Köpte ett när jag väntade andra barnet, men använde det knappt. Väntar nu fjärde barnet och använder det inte.

  • Bunny on speed

    För mig är det en livräddare. Kan inte gå ut utan, och behöver det även inne ibland.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Bebis201901

    Finns flera olika varianter, prova i butik. Jag önskar att jag hade köpt mitt tidigare, avlastar såå skönt. Nu har jag redan så ont och sammandragningar osv så det blir inte så mkt knatande så nu använder jag det inte lika mkt.

  • Anotherone

    Klart att det inte är ett måste. Jag behövde inget under min första graviditet.
    Med andra barnet så klarade jag mig från foglossning men sista veckan (gick 14 dagar över tiden) så kunde jag vakna på morgonen och känna det som att bäckenet liksom höll på att falla isär. Det gjorde inte ont men kändes obehagligt. Då fick jag låna ett gravidbälte som tryckte ihop alltihop och då kändes det bättre efter någon timme.

Svar på tråden Är gravidbälte något man måste ha?