• RJEL

    hjälp mig med dessa symtom

    Diarré i snart 2 veckor. Gått på toan ca 5-6 ggr om dagen.
    Skakar till o från. Känns som jag ska falla ihop när de ä som värst.
    Iskall om fötterna. Fryser ibland..
    Haft svårt att sova om nätterna, kommer inte till ro. Vaknar flera gånger.
    Inte haft aptit på 2 veckor snart. Känner mig hungrig men när jag ser maten så mår jag illa och får i mig några tuggor bara..

  • Svar på tråden hjälp mig med dessa symtom
  • LFF
    RJEL skrev 2018-10-31 23:06:32 följande:

    Diarré i snart 2 veckor. Gått på toan ca 5-6 ggr om dagen.
    Skakar till o från. Känns som jag ska falla ihop när de ä som värst.
    Iskall om fötterna. Fryser ibland..
    Haft svårt att sova om nätterna, kommer inte till ro. Vaknar flera gånger.
    Inte haft aptit på 2 veckor snart. Känner mig hungrig men när jag ser maten så mår jag illa och får i mig några tuggor bara..


    Att du fryser och är iskall är inte ett dugg konstigt om du inte får i dig någon mat.

    Svårt att sova, att inte komma till ro brukar vara ett första tecken på att man är för stressad, kanske på väg att bli utbränd.

    Att magen och aptiten krånglar kan också vara tecken på stress. Kanske du har fått magkatarr.

    Om de tror att det är inre stress och oro, vad har de för förslag på hur du ska ta dig ur det?

    Hur ser livet ut? Är det något du vet med dig om som stressar och påverkar dig? Vad har du för möjligheter till återhämtning i vardagen? Tillfällen där du inte behöver tänka på något alls annat än att bara slappna av? Om du lägger dig ner en stund och ska vila, kan hjärnan vila då eller snurrar det omkring saker i huvudet hela tiden "jag ska göra ditten, jag ska göra datten, varför blev det si eller så, imorgon måste jag fixa det där på jobbet" eller blir det bara helt tyst och tomt?
  • RJEL

    Har en 5månaders bebis.
    Jobbar 7-16

    Kan inte lägga mig ner för huvet går på högvarv. Tänker på jobbet när jag kommer hem, vad som ska göras imorn m.m
    Har ingen tid för återhämtning känns de som.

  • LFF
    RJEL skrev 2018-11-01 09:28:49 följande:

    Har en 5månaders bebis.
    Jobbar 7-16

    Kan inte lägga mig ner för huvet går på högvarv. Tänker på jobbet när jag kommer hem, vad som ska göras imorn m.m
    Har ingen tid för återhämtning känns de som.


    Låter som att du är käpprätt på väg in i den berömda väggen! Dra i handbromsen nu. För din egen skull! Du ska kunna släppa jobbet så fort du i princip går ut genom dörren där! Se om du kan få hjälp via företagshälsovården så du får verktyg för att hantera stressen. Kanske du behöver bli sjukskriven en tid.
Svar på tråden hjälp mig med dessa symtom