• Anonym (Håhåhå)

    Om det skulle visa sig att din dejt har utländsk påbrå...? (Hypotetisk situation)

    Frågan riktar sig till framför allt män och killar.

    Tänk om du är registrerad på en dejtingsida såsom Badoo, tinder eller motsvarande. Där börjar du skriva med en tjej vars namn och bilder visar på ett skandinaviskt utseende. Du tycker inte att hon skriver på dåligt svenska. När ni väl träffas för första gången in real life, så märker du på hennes röst att hon har en brytning/accent och det har inte framkommit tidigare att hon är från ett annat land. Hade du blivit besviken?

  • Svar på tråden Om det skulle visa sig att din dejt har utländsk påbrå...? (Hypotetisk situation)
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Håhåhå) skrev 2018-11-01 20:44:49 följande:

    Frågan riktar sig till framför allt män och killar.

    Tänk om du är registrerad på en dejtingsida såsom Badoo, tinder eller motsvarande. Där börjar du skriva med en tjej vars namn och bilder visar på ett skandinaviskt utseende. Du tycker inte att hon skriver på dåligt svenska. När ni väl träffas för första gången in real life, så märker du på hennes röst att hon har en brytning/accent och det har inte framkommit tidigare att hon är från ett annat land. Hade du blivit besviken?


    Jag själv hade blivit förvånad trodde inte att tjejer med utländskt påbrå är intresserade av skandinaviska killar. Och Varför skulle hon ha en bild på en annan tjej än sig själv? 
     
  • Anonym (Förvånad)

    Ts hur kom det sig att du funderade över det här är det bara rent hypotetiskt eller vet du om det har hänt

  • Anonym (Håhåhå)
    Anonym (Förvånad) skrev 2018-11-01 20:51:59 följande:

    Jag själv hade blivit förvånad trodde inte att tjejer med utländskt påbrå är intresserade av skandinaviska killar. Och Varför skulle hon ha en bild på en annan tjej än sig själv? 

     


    Hon skulle ha bilder på sig själv. Ifall det är en tjej t ex från Storbritannien/Schweiz/Frankrike så kan hennes utseende påminna om det skandinaviska.
  • Anonym (Håhåhå)
    Anonym (Förvånad) skrev 2018-11-01 20:57:59 följande:

    Ts hur kom det sig att du funderade över det här är det bara rent hypotetiskt eller vet du om det har hänt


    För att frågan handlar egentligen om mig själv. Jag kommer från ett annat land ursprungligen och utifrån mina bilder, presentation och meddelanden är det hittills aldrig någon som kunnat gissa att jag inte är etnisk svensk. Rösten går ju som tyvärr inte att ändra så folk undrar när de hör brytningen...
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Håhåhå) skrev 2018-11-01 20:59:24 följande:
    Hon skulle ha bilder på sig själv. Ifall det är en tjej t ex från Storbritannien/Schweiz/Frankrike så kan hennes utseende påminna om det skandinaviska.
    Aha trodde du menade en tjej som skulle ha använt en annan bild än sin egen 
  • Anonym (Håhåhå)
    Anonym (Trulle) skrev 2018-11-01 20:48:01 följande:

    Nej varför skulle jag bli det?


    Vet inte. Hade du inte känt dig lite ?lurad? av att det aldrig kommit på tal under chattandet?
  • Anonym (Håhåhå)
    Anonym (Förvånad) skrev 2018-11-01 21:03:57 följande:

    Aha trodde du menade en tjej som skulle ha använt en annan bild än sin egen 


    Nej, tjejen skulle använda sina egna bilder och all information i hennes presentation skulle vara riktig.
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (Håhåhå) skrev 2018-11-01 21:03:03 följande:
    För att frågan handlar egentligen om mig själv. Jag kommer från ett annat land ursprungligen och utifrån mina bilder, presentation och meddelanden är det hittills aldrig någon som kunnat gissa att jag inte är etnisk svensk. Rösten går ju som tyvärr inte att ändra så folk undrar när de hör brytningen...
    Du får bjuda killarna på fika och förklara det hela :)

  • Anonym (kj)

    Varför skulle det spela någon roll? Det är inget som man behöver nämna om det inte kommer upp i konversation innan man ses.

Svar på tråden Om det skulle visa sig att din dejt har utländsk påbrå...? (Hypotetisk situation)