• Äldre 2 Nov 04:36
    7904 visningar
    13 svar
    13
    7904

    Vecka 18 Ingen mage, när fick ni eran?

    Jag är i vecka 18 och har inte under hela graviditeten eg haft en tillstymmelse till gravmage möjligtvis svullen om ens det, när fick ni er gravidmage nu pratar jag inte bara om lite svullen utan en gullig liten kula typ. Som andra kan se (så dem inte misstar det för tjockhet typ) jag har haft en bakåtvänd livmoder men vid ultraljudet som var när jag var snart vecka 14 så såg dem att livmodern vänt sig rätt så då borde den växa o synas som en vanlig livmoder vad jag fattat... så vet inte om det spelar roll. BM sa att det borde synas mer ordentligt vecka 20. Jag har haft hypersemsis och vägt det minsta jag vägt under grav, precis nyligen börjat gå upp kanske också spelar roll!

  • Svar på tråden Vecka 18 Ingen mage, när fick ni eran?
  • Äldre 2 Nov 07:16
    #1

    Typ v 21 började det synas


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Äldre 2 Nov 07:39
    #2

    Är i vecka 19 nu och det är först nu senaste veckan som magen sagt "plopp" och börjat visa sig på riktigt. När jag ligger ner blir det en liten kula ..

    En kompis fick inte synlig mage förrän v. 23 (: Det är så olika.

  • Äldre 2 Nov 08:25
    #3

    För mig började det synas nästan direkt jag fick plus på stickan, började med att jag inte fick igen knappen på byxorna.... Vet att det inte är "riktig" gravidmage först men jag var rätt smal så hade rätt stora problem att dölja det.
    I vecka 12 var jag tvungen att köpa gravidbyxor för då fick jag inte längre upp dragkedjan på byxorna. Runt vecka 30 fick jag sen köpa nya gravidkläder i större storlekar för de jag hade gick inte längre över magen.
    Tror det var ifrån vecka 30 jag fick kommentaren att -Nu är det snart dags, och vet inte hur många gånger jag fick höra att det måste vara tvillingar där inne.
    Var sååååå avundsjuk på de med små magar, såg så smidigt och bekvämt ut... :)

  • Äldre 2 Nov 08:27
    #4

    Första barnet, första aningen till mage kom i v 26 (!). Hade helt platt mage innan (är smal och kort).

    Han vägde 3.2 kg vid födsel så ingen minibebis.

    Med andra barnet började man ana i v 19ish.

  • Äldre 2 Nov 08:29
    #5

    Med första barnet såg man magen runt vecka 12 med andra barnet runt vecka 24.

  • Äldre 2 Nov 08:52
    #6

    I vecka 25 kunde jag börja ana en liten kula. Men sen blev jag inte speciellt stor - kunde ha nästan alla mina vanliga kläder genom graviditeten och gick bara upp 8 kg.

  • Äldre 2 Nov 09:03
    #7

    Med mitt första barn kommer jag ihåg att jag var i vecka 32 är en kurskamrat lite försynt frågade "Jag måste bara fråga.....är du gravid?".


    Det säger kanske en del om hur lite mage jag hade. Jag hade absolut minst i mammagruppen och gick upp väldigt litet i vikt. Friskt barn på 40+0 som vägde 2930 gram.

  • Äldre 2 Nov 14:08
    #8

    I vecka 17.

  • Äldre 2 Nov 21:04
    #9

    Första barnet i v20, andra v 15 och nu redan i en liten kula v10

  • Äldre 3 Nov 07:02
    #10

    Med första barnet började det synas nån gång efter vecka 25. Men nu med andra barnet har jag redan en liten liten kula i vecka 11. Haha! Så det kan bli!

  • Äldre 5 Nov 09:57
    #11

    Första barnet så syntes magen i 6e månaden. Nu med andra så syntes det betydligt tidigare cirka vecka 13-14.

  • Jahaja­a
    Äldre 5 Nov 12:29
    #12

    Jag är också i vecka 18 nu och ingen mage,. Väntar otåligt på att den ska dyka upp :D I vecka 10 hade jag världens "gravidmage" (uppsvälld och gasig) haha ;) men den har lagt sig nu. Nu har jag endast mage på morgonen innan jag har kissat och då är det en tydlig bula som börjar vid naveln. Tror att det är urinblåsan som trycker fram/upp livmodern eller något :)

  • Äldre 5 Nov 12:41
    #13

    Fick en mage i vecka 33 förra graviditeten. Väntar tvillingar nu så har fått en liten mage nu i vecka 18 men fortfarande liten.


    Benjamin 24/12-2017 BF med tvillingar 2/4-2019
Svar på tråden Vecka 18 Ingen mage, när fick ni eran?