• Äldre 2 Nov 15:40
    8837 visningar
    11 svar
    11
    8837

    När läkte era bristningar efter förlossning?

    Som rubriken lyder, hur lång tid tog det för era bristningar/stygn att läka? När kunde ni ha sex igen? Jag fick några stygn i slidöppningen, stygnen har försvunnit men det har fortfarande inte läkt riktigt än efter 5 veckor. Svider och gör lite ont. Blir galen på det, saknar så att få vara med min partner igen..

  • Svar på tråden När läkte era bristningar efter förlossning?
  • Äldre 2 Nov 15:44
    #1

    Tror det tog 8-10 veckor.

    Ni kan ju ha sex/mys utan att penetrera, det är viktigt att det läker riktigt så du inte spricker upp igen eller får en infektion.

  • Anonym (:))
    Äldre 2 Nov 16:21
    #2

    Tog nog 8-12 veckor men några veckor till innan jag vågade. Första gångerna stramar/ svider det lite så var noga med glidmedel i början är ett tips....

  • Äldre 10 Nov 06:59
    #3
    crochetqueen skrev 2018-11-02 15:40:05 följande:

    Som rubriken lyder, hur lång tid tog det för era bristningar/stygn att läka? När kunde ni ha sex igen? Jag fick några stygn i slidöppningen, stygnen har försvunnit men det har fortfarande inte läkt riktigt än efter 5 veckor. Svider och gör lite ont. Blir galen på det, saknar så att få vara med min partner igen..


    efter nån månad hade vi sex.
  • Anonym (.)
    Äldre 10 Nov 07:06
    #4

    Blev sydd både invändigt och utvändigt med säkert ett 20 tal stygn. Nu efter 6 veckor har dom flesta stygn lossnat och avslaget är så gott som borta , har bara lite blodiga flytningar kvar.

  • Äldre 10 Nov 07:07
    #5

    5-6 veckor så hade vi sex efter att jag födde mitt 4:e barn. Fick en andra grads bristning som behöver opereras efteråt.

  • Anonym (.)
    Äldre 10 Nov 07:24
    #6
    InaLo skrev 2018-11-10 07:07:41 följande:

    5-6 veckor så hade vi sex efter att jag födde mitt 4:e barn. Fick en andra grads bristning som behöver opereras efteråt.


    Jag fick också en andra gradens bristning. Men jag blev inte opererad utan sydd mycket
  • Anonym (.)
    Äldre 10 Nov 07:25
    #7
    InaLo skrev 2018-11-10 07:07:41 följande:

    5-6 veckor så hade vi sex efter att jag födde mitt 4:e barn. Fick en andra grads bristning som behöver opereras efteråt.


    Jag fick också en andra gradens bristning. Men jag blev inte opererad utan sydd mycket
  • Äldre 10 Nov 08:33
    #8
    Anonym (.) skrev 2018-11-10 07:25:22 följande:

    Jag fick också en andra gradens bristning. Men jag blev inte opererad utan sydd mycket


    Det brukar då klassas som operation. De flyttade mig inte till en operationssal utan en läkare fick komma och sy i 30 minuter. Står i journalen operation. Jag hade kvar lustgasen under tiden och mins inte så mycket.

    Kom att tänka på att vid min andra förlossning fick jag bara en liten bristning men ville inte ha sex fören efter 8 veckor.
  • Anonym (.)
    Äldre 10 Nov 10:50
    #9
    InaLo skrev 2018-11-10 08:33:44 följande:

    Det brukar då klassas som operation. De flyttade mig inte till en operationssal utan en läkare fick komma och sy i 30 minuter. Står i journalen operation. Jag hade kvar lustgasen under tiden och mins inte så mycket.

    Kom att tänka på att vid min andra förlossning fick jag bara en liten bristning men ville inte ha sex fören efter 8 veckor.


    Blev du också sydd invänfigt?
  • Anonym (.)
    Äldre 10 Nov 10:50
    #10

    Invändigt

  • Äldre 10 Nov 11:46
    #11
    Anonym (.) skrev 2018-11-10 10:50:51 följande:

    Invändigt


    Massor, läkaren fick skapa en ny mellangård, hade även en bristning fram till vet inte riktigt hur. Bara läst. Huvudet roterade inte så hon kom med huvudet på sidan och tittandes upp. Hade tack och lov bäckenbottenbedövning så kände inte av när det gick upp.
Svar på tråden När läkte era bristningar efter förlossning?