• faren

    Takreglar?

    Hur länge kan ett hus stå med nakna nya reglar, ( de ser nya ut) innan man måste sätta på tegelpannor? Har ett hus (Verkar som ingen bor där) i kikaren, men det har stått så nu, utan tegelpannor sedan slutet på augusti?

    Finns det inte risk för att de ruttnar? Eller skall de stå så en längre tid och torka?

    Har googlat, men hittar inget svar direkt.
    Förvånad

  • Svar på tråden Takreglar?
  • Decx

    Ingen fara med takreglarna, kan stå ett bra tag.
    Fast hur har dom löst det med golv och väggar? Eller menar du endast läkten så det ligger papp under?

  • faren

    Nähh, det var nog bara tagreglarna, som bekymrade mig, allt annat är så gediget, ett tegelhus. Tack så mycket för svaret!

  • Decx

    Isf brukar man säga upp till ett år, om underarbetet är ordentligt gjort och taket har en någorlunda lutning.

  • faren

    1000 tack för svar! Det är nu klätt med nya pannor, svarta? till ett rött tegelhus? Så jävla synd,för jag älskade faktiskt just det huset, men det blev fel, Hmm, får väl titta efter ett annat hus då.Obestämd

    Enligt mig är det rent av fult, med nya svarta takpannor, till ett gammalt hus som är byggt med röda tegelstenar. Det skall vara röda takpannor, enligt mig. Solig

  • snedtak
    faren skrev 2018-12-08 22:15:58 följande:
    1000 tack för svar! Det är nu klätt med nya pannor, svarta? till ett rött tegelhus? Så jävla synd,för jag älskade faktiskt just det huset, men det blev fel, Hmm, får väl titta efter ett annat hus då.Obestämd

    Enligt mig är det rent av fult, med nya svarta takpannor, till ett gammalt hus som är byggt med röda tegelstenar. Det skall vara röda takpannor, enligt mig. Solig
    Tur att smaken är som baken Röda pannor på ett rött tegelhus tycker jag jag inte passar alls, det behöver vara en annan färg som svart eller grått enligt mig  Solig
Svar på tråden Takreglar?