• Äldre 3 Nov 23:23
    817 visningar
    3 svar
    3
    817

    Konstiga symptom

    Hej alla!

    Jag vet att det finns många liknande trådar, men jag känner bara att jag vill skriva av mig och hoppas att någon vill berätta om sina erfarenheter.

    Jag har känt mig extremt gravid sedan ÄL i september, men sen fick jag extrem mens för typ 2 veckor sen (antog därför att det var missfall). Mensen var som sagt extrem och jag hade den i ca 4-5 dagar innan den slutade tvärt (brukar ha 5-8 dagar). När mensen kom försvann alla tecken utom ömmande bröst (det ömmade mindre än innan dock). Senaste veckan har dock en del symptom börjat komma upp igen. Till och från har jag ömmande bröst, lite illamående och lite typ mensvärk. Det som tillkommit är dock att magen känns spänd och lite buktande (typ naveln/över naveln). Har även craveing efter just Pepsi max (ingen annat duger typ).

    Jag vet att gravtest kan visa positivt upp till 4 veckor efter missfall. Om jag har räknat rätt och är gravid så är jag nog runt vecka 9 nu. Vad tror ni om detta?

    (har haft missfall innan och känner att jag inte vill hoppas på för mycket)

  • Svar på tråden Konstiga symptom
  • Anonym (A)
    Äldre 3 Nov 23:43
    #1

    Varför testar du inte bara?

  • Äldre 4 Nov 01:06
    #2

    Just för att jag läst att ett test kan visa positivt upp till 4 veckor efter missfall :)

  • Anonym (Pip)
    Äldre 4 Nov 10:17
    #3

    Men, har du testat alls? Har du fått bekräftat att det var en graviditet från första början innan blödningen? Börja där och är det positivt så ring bm för att få vul för att kolla om där är något. Att gissa utifrån symtom du tycker du upplever ger precis noll. Vill du inte betala för test så kan du göra gratis test hos bm. Folk på fl kan tyvärr inte berätta om du är gravid eller inte.

Svar på tråden Konstiga symptom