• Äldre 4 Nov 21:50
    3919 visningar
    6 svar
    6
    3919

    Magsmärta v 9

    Hej!

    Har sån otrolig magsmärta ibland och magen har varit hur trög och krånglig som helst!

    När smärtan är som värst så känner jag mig kallsvettig o typ ?lost? i huvudet. Smärtan kommer i mitten utav magen. För övrigt misstänks jag ha IBS, men kan inte minnas att jag haft det såhär innan graviditeten.

    Tänker om någon varit med om liknande och att detta på något sett är vanligt?

    Ringde barnmorskan i veckan men tyckte inte jag fick så vettiga svar, ska ringa dit imon o ?begära? att de gör något, kanske ul för att se så bebisen mår bra iaf...

  • Svar på tråden Magsmärta v 9
  • Äldre 4 Nov 22:11
    #1

    Min mage slås ut helt pga graviditet, jätte ont i magsäcken och även en brännande känsla. Har haft så i 7 veckor nu och är i v12 nu. Vad det beror på verkar ingen veta, har provat både losec, samarin och tarmgel :( idag började jag med omperazol istället för att se om det hjälper. Jag kan knappt äta eller dricka så är helt orkeslös. Hoppas det går över snabbare på dig :)

  • Äldre 4 Nov 22:17
    #2
    joannaq skrev 2018-11-04 22:11:34 följande:

    Min mage slås ut helt pga graviditet, jätte ont i magsäcken och även en brännande känsla. Har haft så i 7 veckor nu och är i v12 nu. Vad det beror på verkar ingen veta, har provat både losec, samarin och tarmgel :( idag började jag med omperazol istället för att se om det hjälper. Jag kan knappt äta eller dricka så är helt orkeslös. Hoppas det går över snabbare på dig :)


    Jag hade en magmedicin innan som funkade bra, men det är inte rekommenderar när man är gravid. Känner du att något utav det du nämner har lindrat? Jag känner att jag kan leva med lite smärta, men inte när den blir som värst. Jobbet och inkomst drabbas tyvärr utav detta ????
  • Äldre 4 Nov 22:19
    #3
    joannaq skrev 2018-11-04 22:11:34 följande:

    Min mage slås ut helt pga graviditet, jätte ont i magsäcken och även en brännande känsla. Har haft så i 7 veckor nu och är i v12 nu. Vad det beror på verkar ingen veta, har provat både losec, samarin och tarmgel :( idag började jag med omperazol istället för att se om det hjälper. Jag kan knappt äta eller dricka så är helt orkeslös. Hoppas det går över snabbare på dig :)


    Jag hade en magmedicin innan som funkade bra, men det är inte rekommenderar när man är gravid. Känner du att något utav det du nämner har lindrat? Jag känner att jag kan leva med lite smärta, men inte när den blir som värst. Jobbet och inkomst drabbas tyvärr utav detta
  • Äldre 4 Nov 22:21
    #4

    Tarmgel silicea har väl hjälpt bäst och jag provar nu sen någon dag tillbaka att köra laktosfritt. Ja jag är tjänstledig nu och pluggar men som tur på distans. Men i morgon börjar en ny kurs med mycket grupparbete så kommer försöka bli sjukskriven nu för jag kan inte ta mig ur sängen vissa dagar :(

  • Äldre 4 Nov 22:32
    #5
    joannaq skrev 2018-11-04 22:21:50 följande:

    Tarmgel silicea har väl hjälpt bäst och jag provar nu sen någon dag tillbaka att köra laktosfritt. Ja jag är tjänstledig nu och pluggar men som tur på distans. Men i morgon börjar en ny kurs med mycket grupparbete så kommer försöka bli sjukskriven nu för jag kan inte ta mig ur sängen vissa dagar :(


    Då kanske man ska ge den ett försök...

    jaha, så segt! Lider med dig!
  • Äldre 4 Nov 23:33
    #6

    Ja du kan alltid prova :) Lycka till @--)--

Svar på tråden Magsmärta v 9