• Anonym (Anonym signatur)

    Hjälp! Hur ska jag göra!

    Hej!

    Hur lämnar man sin sambo om man har en ettåring! Jag har funderat nu flera gånger men kan inte säga orden till min sambo! Är så fruktansvärt sårat innerst inne för vissa saker han gjort. Baktalar mig till sin vän som han pratar med dagligen. Jag lägger liksom upp en fasad hela dagarna. Har snokat i hans Facebook och sett precis allt de skriver med varandra och jag tycker inte det är okej längre. Mår så fruktansvärt dåligt över de men kan ju inte bara packa och sticka. Vågar inte berätta att jag läst allt de skriver till varandra. Visst det är jättedåligt av mig att jag snokade på hans Facebook för ett år sen når jag såg allt så bara fortsatte de och fortsatte .

  • Svar på tråden Hjälp! Hur ska jag göra!
  • Anonym (H)

    Vore kanske bra att testa familjeterapi och ta upp öga mot öga hur ni tänker, känner och mår. Kanske kan ni hitta tillbaka till varandra om ni återfår kommunikationen. För kärlek, kamratskap, samhörighet m.m behövs kommunikation.

  • Anonym (K)
    Anonym (H) skrev 2018-11-04 22:41:14 följande:

    Vore kanske bra att testa familjeterapi och ta upp öga mot öga hur ni tänker, känner och mår. Kanske kan ni hitta tillbaka till varandra om ni återfår kommunikationen. För kärlek, kamratskap, samhörighet m.m behövs kommunikation.


    Bra skrivet, jag instämmer.

    Att bara dra utan ett ord löser ingenting. Det är ditt val om du vill göra slut och flytta ut. Men ni kommer ändå behöva ha kontakt och samarbeta framöver, så ni måste kommunicera med varann.
Svar på tråden Hjälp! Hur ska jag göra!