• Anonym (Mia)
    Äldre 5 Nov 12:29
    654 visningar
    3 svar
    3
    654

    Hur lång tid tog det innan ni blev gravid efter missfall?

    Hej!

    Jag fick missfall igår. Och min fråga är hur lång tid tog det innan ni blev gravida efter missfall?

    En del säger att man inta ska försöka förens 2-3 månader , inte ens ha sex på 2-3 månader. Att det är större chans att få missfall om det är så tidigt att ens mens inte hunnit komma. Och en del säger att det bara är att köra på när ens psyke är redo.

    Hur fort efter ert missfall blev ni gravida ? Och hur gick det med den graviditeten ?

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni blev gravid efter missfall?
  • LFF
    Äldre 5 Nov 12:31
    #1

    Graviditet 1: slutade i missfall i v12 hösten 2008.
    Graviditet 2: slutade i missfall v12 sommaren 2011
    Graviditet 3: slutade med levande barn i november 2013.

  • Anonym (Sandy­)
    Äldre 5 Nov 12:33
    #2

    Den 26e oktober förra året gjorde jag abort efter ett ma. Den 7e december fick jag tillbaka mensen. Jag skulle fylla 30 några veckor senare så vi struntade i att försöka den perioden då jag ville dricka skumpa och äta brieost. Nästa äl var mannen bortrest så det sket sig. Däremot nästa äl som inföll sig på alla hjärtans dag tog det sig plussade 26e februari. Så drygt 4 månader men hade vi försökt på de två tidigare äl så kanske de hade lyckats där

  • Anonym ((M))
    Äldre 12 Dec 12:50
    #3

    Är i samma sits som du. Fick konstaterat MA i november och nu har det gått 4 veckor sedan jag fick göra abort hemma. 

    Jag ställde faktiskt frågan till läkaren och mer eller mindre sa hon att där skulle inte finnas några större risker. Det finns inga studier på det i alla fall. Däremot är det lättare för dem att räkna på tiden om man väntar till efter första mensen så det är vad de brukar rekommendera. 

    Vi resonerar som så att är kroppen redo så är den redo. Sen får man se när det sker. 

Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni blev gravid efter missfall?