• Anki93

    Blir jag lämnad om jag behåller.. är jag hemsk om jag behåller barnet jag så gärna vill ha..?

    Hej alla...

    ja vart ska jag börja, försöker förklara så kort som möljligt..


    Jag och min partner har vart tsms i lite mer än 2 år, vi älskar varandra ngt otroligt båda två, går inte riktigt o förklara om man inte sett oss elr känner oss,


    Förra året blev jag oplanerat gravid, försökte prata med honom då jag inte ville göra en abort. (har aldrig blivit gravid innan och kört mestadels oskyddat, klarat mig utav könsjukdomar peppar peppar)


    Jag va i vecka 7+8. såg ultraljudet och barnet på skärmen....


    Men han va i chock och panik och det enda han tänkte va att han inte va redo att bli pappa, efter mkt tårar och velande så gjorde jag det...


    det värsta jag vart med om någonsin.. fy fan.. ångrar det verkligen för jag fick gå igenom det ensam pga saker som hände i familjen..


    vi har haft skyddat sex enda sen dess, men


    Nu är det så att jag är gravid igen.., Och jag vet inte hur jag ska berätta det för honom.. Han har sagt att jag inte behöver göra det igen  och tveksamt sagt att han inte skulle lämna mig.


    Jag vill verkligen inte göra abort igen och jag vill inte lämna honom :(


    Får sån panik över det och har inte direkt någon att vända mig till, hur ska jag förklara det bra för honom och undvika att bli lämnad, han är lite av en drama queen.. :)


    Tack på förhand alla fina människor <3

  • Svar på tråden Blir jag lämnad om jag behåller.. är jag hemsk om jag behåller barnet jag så gärna vill ha..?
  • Anonym (Realist)

    Bestäm dig för vad som är viktigast. Er relation eller graviditeten. Vill du behålla trots att du troligtvis blir ensamstående?

    Att få barn är en extrem påfrestning. Även om han tveksamt säger att han inte kommer lämna dig så vet du att han inte att redo. Han ska självklart inte stanna hos dig av enbart pliktkänsla och kan därför inte lova att inte göra slut.

    Han varken vill eller är redo för ett barn. Därför kommer det troligtvis inte hålla om han känner sig tvingad in i den extrema livsomställningen och begränsningen ett barn innebär. Allt det vet du nog redan.

    Jag tycker att du ska bestämma hur du vill göra innan du pratar med honom. Annars är det lätt hänt att du tar ett beslut baserat på önsketänkande och orealistiska förhoppningar.

    Att ni älskar varandra otroligt mycket kvittar när ni inte kan kommunicera och vill olika saker i livet.

  • Anonym (Menhallå)

    Vem vill skaffa barn med sig själv,?! han vill ju inte ha barn, hitta en ny partner.

  • Anonym (S)

    Vill du inte göra abort igen och mådde dåligt efter den förra ska du inte göra en igen för hans skull. Skulle du kunna fortsätta leva med honom och vara lycklig om du blev tvingad att genomgå det? Jag skulle iallafall ha väldigt svårt att fortsätta i en sån relation, och skulle hellre välja att bli ensamstående, alternativt avsluta både graviditeten och förhållandet.

  • Anki93
    Anonym (S) skrev 2018-11-05 14:13:32 följande:

    Vill du inte göra abort igen och mådde dåligt efter den förra ska du inte göra en igen för hans skull. Skulle du kunna fortsätta leva med honom och vara lycklig om du blev tvingad att genomgå det? Jag skulle iallafall ha väldigt svårt att fortsätta i en sån relation, och skulle hellre välja att bli ensamstående, alternativt avsluta både graviditeten och förhållandet.


    Alltså, han tog inte kedigt från jobbet för att va vid min sida när jag aborterade bort.. trots att sjukpersonalen sa att jag inte får va ensam, jag tog hand om honom under hela perioden och såg till att han mådde bra, jag fick aldrig sörja..


     


    Känner inte att han är "värd" att jag gör ännu en abort för hans skull..


    Jag vet ansvar osv för att ta hand om ett barn, jag har uppfostrat familjemedlemmar osv..


    Jag har jobb och bra ekonomi, lägenheten står på mig.


    Önskar bara att jag kunde få honom att förstå att livet inte tar slut pga ett barn <3

  • MaddePlus3

    Blev oplanerat gravid och min pojkvän tänkte dra och jag sa ok... Vi visste båda vad som kan hända när man har oskyddat sex och därför får man ta konsekvenserna med. Jag tänkte först göra abort men kunde inte. Bestämde mig efter tre besök på gyn samt samtal med kurator att behålla. Min pojkvän fick panik, blev arg och sa att han inte tänkte finnas där osv.. nån vecka senare hörde han av sig och ville försöka få allt och funka. Nu är jag i v.37 och allt flyter på bra med grav och förhållandet.

    Vill du inte göra abort så gör det inte, blir aldrig bra. Om du blir lämnad kommer det vara skitjobbigt men tro mig, allt brukar lösa sig bra sålänge man bestämmer sig för att kämpa. Oavsett hur jobbigt det är så ångrar man inte sitt barn. Känn efter ordentligt och ta det beslutet du tycker är rätt.

  • Anki93

    Under bart att de löste sig så för dig och att han tog ansvar <3


     


    vi har kört med kondom sen aborten och jag kan verkligen inte göra abort igen, de förändrade mig så negativt :(


    Kan inte utsätta mig själv för skada för hans skull..

  • Anonym (S)
    Anki93 skrev 2018-11-05 14:27:29 följande:

    Alltså, han tog inte kedigt från jobbet för att va vid min sida när jag aborterade bort.. trots att sjukpersonalen sa att jag inte får va ensam, jag tog hand om honom under hela perioden och såg till att han mådde bra, jag fick aldrig sörja..

     

    Känner inte att han är "värd" att jag gör ännu en abort för hans skull..

    Jag vet ansvar osv för att ta hand om ett barn, jag har uppfostrat familjemedlemmar osv..

    Jag har jobb och bra ekonomi, lägenheten står på mig.

    Önskar bara att jag kunde få honom att förstå att livet inte tar slut pga ett barn <3


    Nej det låter verkligen inte som att han är värd att göra en till abort för. Vad jobbigt för dig att behöva ta hand om honom när du själv sörjer!

    Det låter som att du har det ordnat om du bestämmer dig för att behålla, och kan klara det på egen hand. Sen vet man ju aldrig hur han agerar när barnet väl är fött, han kanske tänker annorlunda då.

    Vad du än gör, låt dig inte bli tvingad eller övertalad till en abort du inte vill göra. Det ska vara ditt val.
  • Anki93
    Anonym (S) skrev 2018-11-05 16:53:36 följande:

    Nej det låter verkligen inte som att han är värd att göra en till abort för. Vad jobbigt för dig att behöva ta hand om honom när du själv sörjer!

    Det låter som att du har det ordnat om du bestämmer dig för att behålla, och kan klara det på egen hand. Sen vet man ju aldrig hur han agerar när barnet väl är fött, han kanske tänker annorlunda då.

    Vad du än gör, låt dig inte bli tvingad eller övertalad till en abort du inte vill göra. Det ska vara ditt val.


    Tack för att du är så snäll ??

    Ja denna gången blir det ingen abort :(
  • Aurora Borrealis

    Det är din kropp och du bestämmer om det ska göras ett ingrepp på eller i den! Du har ju redan bestämt att ett ingrepp inte ska göras på dig. Tycker att du gör rätt i att behålla barnet. Varför ska du göra dig själv illa för att han vill det? Varför vara med honom när han vill att du ska göra dig själv psykiskt illa genom abort? Gör inte det! Abort kan vara trauma för livet och när du är 60 år och ändå kanske sitter där utan honom, lyckligt gift med någon annan så kommer du kanske ångra att du inte behöll barnen. Låt din nuvarande gå om han vill. Han verkar inget vidare alls. Tycker att du helt enkelt ska informera honom om läget, bara säga att du är gravid, du kommer föda ditt barn och behålla det och att du kan ta hand om det ensam, det är bara för honom att gå. Du är inte ansvarig för om han får känsloutbrott eller inte kan hantera sina känslor. Behåll barnet och fundera på om du kan ta hand om barnet ensam helt enkelt. Hoppas det löser sig för er!

Svar på tråden Blir jag lämnad om jag behåller.. är jag hemsk om jag behåller barnet jag så gärna vill ha..?