• Hjärtat007

    Gnällinlägg! Behöver ventilera

    Igår var min snart två åring så trött, ögonen höll på att falla igen så gjorde kväll för honom tidigt. DÅ kan ni ju gissa vem som la sig ner i två minuter sen hoppar upp och är så övertrött och speedad så de tog två timmar innan han kunde varva ner och somna.

    Denna mamma som precis graviditeten slagit till ordentligt för gick raka spåret i säng. Skulle kunna sova 12 timmar om dan just nu.

    Ja men nu sover han och sover garanterat till iaf 6 när han somna så sent, låg tillomed och fantiserade om att de finns en chans att han sover till 7 innan jag somna.

    Kl 4.30 f*cking 4.30 kommer en pigg och glad unge och tycker nu är de morgon.

    Ja men vilken tur då att jag har kort dag på jobbet, kan man tro! FEL! Sonen sover ju sin vila på förskolan, sen är han pigg och igång och måste aktiveras om man vill ha en chans till att han ska somna i tid i kväll..

    Kan ju för lite bakgrunds historia berätta att jag inte är tillsammans med pappan till sonen. Utan har en underbar och pojkvän som är världens bästa bonus till sonen och kommer bli en underbar pappa till den i magen men han är och jobbar på annan ort.

  • Svar på tråden Gnällinlägg! Behöver ventilera
  • Sommarskuggan

    När lägger ni honom? Kanske ni kan testa att ta bort lunchvilan?

  • Hjärtat007
    Sommarskuggan skrev 2018-11-06 07:31:18 följande:

    När lägger ni honom? Kanske ni kan testa att ta bort lunchvilan?


    För de mesta så lägger vi han vid 20, men ibland är han så trött så han somnar redan vid 19.

    Nja ta bort den helt är nog inget alternativ, han är aå trött så han nästan alltid somnar vid lunchbordet på förskolan men måste nog ta och begränsa.
Svar på tråden Gnällinlägg! Behöver ventilera