• Heiellan

    Gjort 3 aborter - nu svårt att bli gravid - SPOLA ÄGGLEDARNA

    Hej! Döm mig inte ang. Aborterna.

    Jag och min sambo har försökt bli gravida i snart 2 år.

    Jag har varit gravid 3 gånger tidigare i mina tonårsår...( jag är 24)

    Nu har vi börjat en utredning och de har undersökt mig och tagit spermaprov på sambon och allt såg bra ut.

    Så nu om 2 veckor ska jag spola mina äggledare...

    Men det jag inte förstår är varför jag helt plötsligt inte kan bli gravid längre när jag varit de 3 gånger tidigare när jag ändå gått på p-piller och haft p-stav 3 av de 3 gångerna..

    Någon som varit med om det?

    Kan det bli stopp i äggledarna efter en abort?

    Hjälp????

  • Svar på tråden Gjort 3 aborter - nu svårt att bli gravid - SPOLA ÄGGLEDARNA
  • askyfullofstars

    Kan ju vara din mans spermier också. Här har vi manlig faktor som anledning till varför vi inte lyckades själva. Har ni kollat spermierna?

  • UndrandeSökare

    Hur gjordes aborterna? Var det genom tabletter eller genom skrapning? Skrapning kan tyvärr ge ärrbildning och göra att man får svårt att bli gravid sen.
    Isåfall behöver du göra en hysto och rensa därinne.

  • UndrandeSökare
    Heiellan skrev 2018-11-06 09:04:53 följande:

    Hej! Döm mig inte ang. Aborterna.

    Jag och min sambo har försökt bli gravida i snart 2 år.

    Jag har varit gravid 3 gånger tidigare i mina tonårsår...( jag är 24)

    Nu har vi börjat en utredning och de har undersökt mig och tagit spermaprov på sambon och allt såg bra ut.

    Så nu om 2 veckor ska jag spola mina äggledare...

    Men det jag inte förstår är varför jag helt plötsligt inte kan bli gravid längre när jag varit de 3 gånger tidigare när jag ändå gått på p-piller och haft p-stav 3 av de 3 gångerna..

    Någon som varit med om det?

    Kan det bli stopp i äggledarna efter en abort?

    Hjälp????


    Se till att din sambo får göra Spermieanalys MED Morfologi. OBS ! Måste vara med morfologi, det är viktigaste delen ! Då tittar man på spermiernas utseende dvs hur många som har för stort huvud eller för litet huvud, för kort svans, dubbla svansar etc

    Räcker INTE att bara mäta volym och antal rörliga. Problemet kan sitta i morfologin.
Svar på tråden Gjort 3 aborter - nu svårt att bli gravid - SPOLA ÄGGLEDARNA