• Soffpotatisen

    Är jag gravid? Hjälp mig :)

    Hej! Det är 14 dagar sedan jag tog ovitrelle (räknat utan själva dagen ja tog den).

    Tog gravtest ett par dagar och såg hur hcg gick ur kroppen.

    Idag är jag alltså BiM -1 eller -2 (osäker), och gravtestet såg ut såhär. Det är ett ?testa supertidigt?.. har tagit sånna tidiga hela helgen som varit kritvita men nu syns det ju ett litet svagt streck och enligt förpackningen är det positivt? Vad tror ni??

  • Svar på tråden Är jag gravid? Hjälp mig :)
  • Anonym (Mhm)

    Ja det är positivt! Grattis :)

    Tar du ett nytt om 2 dagar ska du se att det är mycket tydligare.

  • Soffpotatisen
    askyfullofstars skrev 2018-11-06 20:09:54 följande:

    Positivt! :) Grattis!


    Åh tack för svar! Tror ni verkligen de??

    Har väldigt svårt att acceptera. Men ska fortsätta testa!

    Har du/ni erfarenhet av detta utseende på test??
  • askyfullofstars
    Soffpotatisen skrev 2018-11-06 21:37:07 följande:

    Åh tack för svar! Tror ni verkligen de??

    Har väldigt svårt att acceptera. Men ska fortsätta testa!

    Har du/ni erfarenhet av detta utseende på test??


    Det är ett svagt plus absolut! Kommer säkert bli starkare imorgon! Tog du med morgonurin? Är också gravid efter ovitrelle, plussade på bim -4. <3
  • Soffpotatisen
    askyfullofstars skrev 2018-11-06 21:51:00 följande:

    Det är ett svagt plus absolut! Kommer säkert bli starkare imorgon! Tog du med morgonurin? Är också gravid efter ovitrelle, plussade på bim -4. <3


    Efter två år litar jag inte på nått! Det är morgonurin ja :D fick köpa ett nytt test på apoteket men nu är det clearblue tidig detektion.... hoppas inte de är helt kritvitt i morgon för då blir jag nog knäpp !

    Åh grattis!! Vilken vecka är du i nu då?
  • Soffpotatisen

    Jag kan inte fatta de!!!!! Ska ringa gyn sen som jag går hos och fråga om jag ska börja med lutinus! Ska tydligen vara bra för att de ska fösta bättre!

  • askyfullofstars
    Soffpotatisen skrev 2018-11-07 05:41:27 följande:

    Jag kan inte fatta de!!!!! Ska ringa gyn sen som jag går hos och fråga om jag ska börja med lutinus! Ska tydligen vara bra för att de ska fösta bättre!


    Grattis!!!! Förstår dig! Hamnade med i stor chock efter två år! Vi gjorde insemination med donerade spermier till slut. Va underbart!
  • UndrandeSökare

    Trådstartaren- Lutinus är ett graviditetshormon som behövs för att behålla graviditeten, brist kan leda till missfall. Man brukar börja efter ägglossning och fram till v.14. Så du kan börja med Lutinus nu 3st per dag. 1 frukost, 1 lunch, 1 kväll är den vanliga ordinationen i Sverige. Utomlands är den vanliga ordinationen 2st 3ggr/dag.

  • authentic
    UndrandeSökare skrev 2018-11-07 10:55:10 följande:

    Trådstartaren- Lutinus är ett graviditetshormon som behövs för att behålla graviditeten, brist kan leda till missfall. Man brukar börja efter ägglossning och fram till v.14. Så du kan börja med Lutinus nu 3st per dag. 1 frukost, 1 lunch, 1 kväll är den vanliga ordinationen i Sverige. Utomlands är den vanliga ordinationen 2st 3ggr/dag.


    Ursäkta min off-topic fråga men jag fastnade i en fundering kring lutinus nu. Kan det skada att prova den utländska ordinationen vid nästa insättning?
Svar på tråden Är jag gravid? Hjälp mig :)