• FiaLotta68

    Är han förälskad i någon annan?

    Kan jag märka att min sambo är förälskad i någon annan? Jag menar inte fysisk otrohet utan att känslor finns.

    FiaLotta68

  • Svar på tråden Är han förälskad i någon annan?
  • Fjäril kär

    Svårt att svara på eftersom många klarar av att dölja det.

    Men klassiska tecken är ju extra glad, har ett visst skimmer över sig, har han kontakt med någon är ju reaktionen på sms eller andra telefonljud rätt uppenbar. Kanske pratar mycket om en särskild person, försöker alltid väva in personen i det som berättas. "ja Lina på jobbet har hund hon motionerar med den mycket.."ja Lina på jobbet åker till Toscana på fredag, dit skulle man åkt.".. "ja Lina på jobbet har också problem med allergi för tomat..".. Etc..

    Man tenderar också att bli lite "hemlig" med sitt privata beteende och svävar på svar.

  • CitronTulo
    FiaLotta68 skrev 2018-11-06 13:21:50 följande:

    Kan jag märka att min sambo är förälskad i någon annan? Jag menar inte fysisk otrohet utan att känslor finns.

    FiaLotta68


    Visst kan man märka sånt, men det är nog olika hur det visar sig!
    Antingen att hen undviker att prata om en viss person för att det inte längre känns bekvämt för hen att prata om denne med dig. Eller så kan det vara åt andra hållet med ingående beskrivningar av vad personen sagt, gjort, haft på sig etc.
    Man kan också märka om sambon börjar bli mer noggrann med hur hen ser ut eller på andra vis ändrar beteende.
    Fundera på hur hen betedde sig mot dig i början när ni var förälskade och se om du kan se ett mönster.
    Sen nästa fråga är ju vad man gör åt det?
Svar på tråden Är han förälskad i någon annan?