• Äldre 6 Nov 20:18
    1502 visningar
    10 svar
    10
    1502

    Hjälp med duma frågor ?

    Hej. Jag ska snart få barn och tänkte stäla några frågor, har inga andra kvinnor som jag kan prata me

    Hur farligt är de att röka? Vet att det inte är bra men man kanske ka röka första månarna så hinner det försvinna till man föder?

    Jag är rätt "stor" (120kg+) kommer man se att jag är me barn? Går sista året på gymnasiet å vill lite att alla ska veta, tänkte om man inte ser kan jag ju inte bara berätta och så vet ingen:)

    KOmmer säkert på fler frågor sen

    tack om ni svarar

  • Svar på tråden Hjälp med duma frågor ?
  • Äldre 6 Nov 22:18
    #1

    Man röker fan inte när man är gravid!! Man gör inget som skadar barnet!!!

  • Pentra
    Äldre 6 Nov 23:58
    #2

    Du bör ha slutat att röka 18 månader(!) innan du blir gravid för att barnet i magen skall slippa negativ påverkan från alla gifter från rökningen. Ju längre och ju mer du röker som gravid desto sämre är det, och du utsätter ett försvarslöst littet oskyldigt barn för utstuderad barnmisshandel! Barn till rökande mödrar blir ALLTID sjukliga/försvagade på något, eller flera, sätt! Alla barn vill, och har rätt till att, födas friska! Man bör göra abort i tid, och ist skaffa barn när man blivit vuxen och slutat med rökningen! ... Hälsningar, Pentra

  • Äldre 7 Nov 16:56
    #4
    Happy87 skrev 2018-11-06 22:18:52 följande:

    Man röker fan inte när man är gravid!! Man gör inget som skadar barnet!!!


    nehä ja då vet jag det nu jaja

    Har du flera tips på saker man inte ska göra?

    kan man träna eller är det bra..jaA
  • Äldre 7 Nov 16:56
    #5
    Happy87 skrev 2018-11-06 22:18:52 följande:

    Man röker fan inte när man är gravid!! Man gör inget som skadar barnet!!!


    nehä ja då vet jag det nu jaja

    Har du flera tips på saker man inte ska göra?

    kan man träna eller är det bra..jaA
  • Äldre 7 Nov 16:58
    #6
    Pentra skrev 2018-11-06 23:58:01 följande:

    Du bör ha slutat att röka 18 månader(!) innan du blir gravid för att barnet i magen skall slippa negativ påverkan från alla gifter från rökningen. Ju längre och ju mer du röker som gravid desto sämre är det, och du utsätter ett försvarslöst littet oskyldigt barn för utstuderad barnmisshandel! Barn till rökande mödrar blir ALLTID sjukliga/försvagade på något, eller flera, sätt! Alla barn vill, och har rätt till att, födas friska! Man bör göra abort i tid, och ist skaffa barn när man blivit vuxen och slutat med rökningen! ... Hälsningar, Pentra


    Jaha... vill ju egentligen göra abot men eftersomjag tror på gud och han tycker man inte ska döda någon så kan jag inte...

    JAG ÄR INGEN MISSHANDLARE...

    min barn kmr må jätebra
  • gamlap­appan3
    Äldre 7 Nov 20:55
    #7
    blivandemammaaa skrev 2018-11-07 16:58:30 följande:

    Jaha... vill ju egentligen göra abot men eftersomjag tror på gud och han tycker man inte ska döda någon så kan jag inte...

    JAG ÄR INGEN MISSHANDLARE...

    min barn kmr må jätebra

    [/quote

    [quote=79197013][quote-nick]blivandemammaaa skrev 2018-11-07 16:58:30 följande:[/quote-nick]

    Jaha... vill ju egentligen göra abot men eftersomjag tror på gud och han tycker man inte ska döda någon så kan jag inte...

    JAG ÄR INGEN MISSHANDLARE...

    min barn kmr må jätebra


    Jag tycker inte du ska göra abort. Det är förstås inte bra att röka när man är gravid, men det är nog inte så farligt trots allt. Ju mindre dess bättre. Prata med din barnmorska så får du hjälp att sluta röka, eller minska din rökning.
  • Äldre 8 Nov 20:18
    #8
    gamlapappan3 skrev 2018-11-07 20:55:44 följande:
    Jag tycker inte du ska göra abort. Det är förstås inte bra att röka när man är gravid, men det är nog inte så farligt trots allt. Ju mindre dess bättre. Prata med din barnmorska så får du hjälp att sluta röka, eller minska din rökning.
    nej så tänker jag också jaaa... käns som det inte gör ngt, men dåligt att dricka har jag hört (å tror på de) så det försöker jag bara göra en gång i vekan men ibland två (både fredag och lördag) men försöker inte bli jätefull utan bara lite jaja...

    vill inte barnmorska tro att jag är dåliga mamma....nejnej...               ....
  • Äldre 8 Nov 21:20
    #9

    Tydligen många som hakade på det här med att gå in på gravidforum och trolla för att få drama. Snacka om att ha ett trist liv.

  • Pentra
    Äldre 8 Nov 21:50
    #10

    Ber om ursäkt för att jag öht gick in och skrev i denna tråd. Tom. när jag själv var tonåring så visste jag att man varken skulle dricka alkohol eller röka när man var gravid, och jag kunde med lätthet förstå argumenten varför det är just så. ... Nästa drag, från TS sida, bör, i denna trolltråd bli att personen i fråga anser det vara ok att som gravid dra en lina och skjuta upp en fix med syra om man bara gör det på vuxentid efter att Bollibompa är slut... :-/ ... /Pentra

Svar på tråden Hjälp med duma frågor ?