• Plebej

    Vad är man rädd för när det gäller Sverigedemokraterna?

    Skriv här vad ni tror kan hända om nu Sverigedemokraterna får makt och inflytande över Svensk politik. Vad är det som politikerna är så rädda för? Vad är det som man tror kommer att ske? 

  • Svar på tråden Vad är man rädd för när det gäller Sverigedemokraterna?
  • Jag är bara jag

    Har en bekant som på fullaste allvar tror att SD vill utvisa alla adopterade barn! Är det liknande folk går runt och tror är det inte märkligt med detta SD-hat.

  • FDFMGA

    Man kan ju lämpligen se hur det har gått i andra länder där partier liknande SD har fått makt och inflytande.

    Gradvis skulle Sverige förlora alltmer av det som gör det här landet till ett av det bästa att leva i. Inskränktheten skulle tillta liksom tendensen att söka enkla lösningar i form av syndabockar när det handlar om komplexa problem.

    Sverige skulle bli fattigare, kulturellt, intellektuellt och mänskligt.


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Mongoliet

    Man är inte så rädd för vad som kommer att hända. Där är alla partier från S & Alliansen relativt överrens med SD ang flyktingarna. Skillnaden är människosynen. Hur man pratar om folk från andra kulturer & länder. Man är alltså rädd för att det ska bli ett hårdare klimat i samhället. Kan ni som röstar SD se denna skillnaden?

  • Padirac
    Plebej skrev 2018-11-06 21:38:08 följande:

    Skriv här vad ni tror kan hända om nu Sverigedemokraterna får makt och inflytande över Svensk politik. Vad är det som politikerna är så rädda för? Vad är det som man tror kommer att ske? 


    Minskning av medias och rättväsendets frihet och självständighet.

    Politisering i form av nationalromantisering inom konst och kultur.

    Separation av medborgare från 'nationen'

    I sitt principprogram skriver SD att de gör skillnad på medlemmar inom 'nationen' och medborgare. Statens roll är att värna 'nationens' rättigheter.

    Den öppna svenskheten är starkt begränsad då SD anser att vissa andra 'nationer' inte kan bli medlemmar i 'svenska nationen' då det är en medfödd essens som omöjliggör detta.

    Det är så illa att om medlemmar i den 'svenska nationen' inte är tillräckligt lojala kan de förlora sin 'nationstillhörighet' och är då inte omfattade av statens välfärd och skydd.

    I SDs Sverige kommer demokratin utvecklas till en illiberal demokrati likt den i Ungern där en journalist nu ska fängslas pga en artikel som inte framställde Ungern så positivt som Orbans anser att journalister ska göra. Illojaliteten består i att journalisten grävt lite i bakgrunden på en person som uttalat sig kritiskt om Sverige och positivt om Ungern.
  • Plebej
    Jag är bara jag skrev 2018-11-06 21:43:31 följande:

    Har en bekant som på fullaste allvar tror att SD vill utvisa alla adopterade barn! Är det liknande folk går runt och tror är det inte märkligt med detta SD-hat.


    Stefan Löfven sa vid ett uttalande att Sverige hotas att slitas sönder om man ger Sverigedemokraterna inflytande. Men söndringen verkar ju redan ha skett. Ja man verkar hata varandra mer än någonsin. Något som i själva verket kan vara det största hotet mot Sverige. Ja om man nu ska tala om söndring. Och angående det så är jag själv är jag klart oroad. Men inte över vad de stora flertalet verkar oro sig över, Nej jag vidhåller fortfarande. Att demokrati tyvärr ibland kan innebära. Att man kan vara tvungen att förhandla med den man kan tycka vara satan själv ibland. Ja man må se Jimmie Åkesson som hin onde själv. Men löser det problemet? Jag tror inget gott kommit någonsin i världen genom att försöka tiga ihjäl någon. Och det tror jag närmst alla vet som sysslar med någon form av diplomati. 
    JAG ÄR INTE SVERIGEDEMOKRAT
  • Plebej

    Varning


    Om man pratar sport med en Sverigedemokrat så tycks det alltid bli förlust. Om man pratar väder med en Sverigedemokrat så tycks det alltid bli oväder. Om man pratar ekonomi med en Sverigedemokrat så tycks man alltid bli ruinerad. Om man pratar kultur med en Sverigedemokrat så tycks man alltid bli nationalist. Om an pratar kultur med en Sverigedemokrat så tycks man alltid bli rasist. Om man pratar politik med en Sverigedemokrat så tycks det som om man blir nazist osv, osv.

  • Plebej

    Varning


    Om man pratar sport med en Sverigedemokrat så tycks det alltid bli förlust. Om man pratar väder med en Sverigedemokrat så tycks det alltid bli oväder. Om man pratar ekonomi med en Sverigedemokrat så tycks man alltid bli ruinerad. Om man pratar kultur med en Sverigedemokrat så tycks man alltid bli nationalist. Om an pratar kultur med en Sverigedemokrat så tycks man alltid bli rasist. Om man pratar politik med en Sverigedemokrat så tycks det som om man blir nazist osv, osv.

  • Plebej

    Varning


    Om man pratar sport med en Sverigedemokrat så tycks det alltid bli förlust. Om man pratar väder med en Sverigedemokrat så tycks det alltid bli oväder. Om man pratar ekonomi med en Sverigedemokrat så tycks man alltid bli ruinerad. Om man pratar kultur med en Sverigedemokrat så tycks man alltid bli nationalist. Om an pratar kultur med en Sverigedemokrat så tycks man alltid bli rasist. Om man pratar politik med en Sverigedemokrat så tycks det som om man blir nazist osv, osv.

  • Plebej
    JAG TROR: politikernas hållning och attityd jämt mot Sverigedemokraterna nu. Snarare nu triggar fram en ökning av verkligt högerextrema. Ja sådana som nu verkligen kan bli farliga för vårt samhälle. Ja sådana som man verkligen kan kalla för rasister fascister mm. Vem bär då ansvaret efter detta? Och det TROR JAG nu även en omvärld tror. Verkligt högerextrema arga tankar som är inte så lätt att förbjuda när det väl har uppstått. 
  • Padirac
    Plebej skrev 2018-11-15 15:12:32 följande:
    JAG TROR: politikernas hållning och attityd jämt mot Sverigedemokraterna nu. Snarare nu triggar fram en ökning av verkligt högerextrema. Ja sådana som nu verkligen kan bli farliga för vårt samhälle. Ja sådana som man verkligen kan kalla för rasister fascister mm. Vem bär då ansvaret efter detta? Och det TROR JAG nu även en omvärld tror. Verkligt högerextrema arga tankar som är inte så lätt att förbjuda när det väl har uppstått. 
    Exemplet Danmark säger det motsatta.

    Det ensa sättet att hålla dem borta är att ta debatten om värderingar och att inte samarbeta med dem.

    Precis som det huvudsakligen gjorts med undantagen i Skåneland
Svar på tråden Vad är man rädd för när det gäller Sverigedemokraterna?