• Äldre 7 Nov 05:12
    321 visningar
    0 svar
    0
    321

    Knuta i axeln efter skada

    Efter en arbetsskada för några år sedan så har jag nu fortfarande en knöl kvar i axeln som aldrig ger med sig.


    Känns som att det är muskulärt?
    Knölen är i mitten av sidan av nacken ut till "axelknölen".Typ Supraspinatus?


    Drar mig för att gå till sjukgymnasten då den jag gick till gjorde skadan värre så blev lite rädd för dom. Har trots det lyckats att träna upp axeln på egen hand. Har försökt få bort det sista problemet genom träning och massage. Men inte ens massören som klättrade upp på min rygg och forcerade med hela sin tyngd med armbågen på knutan lyckades att få bort den!


    Kan inte ha huvudet lutad åt axel skadans håll och ha armen vid magen eller framåt när man ligger ner då det bränns ner i handflatan och med risk för smärta och knutor i den sidan av halsen / nacken.


    Önskar starkt tips på hur jag kan lösa den sista pusselbiten själv! 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-07 05:19
    Behöver inte vara muskulärt. Osäker på om det verkligen är Supraspinatus eller någon sena under? Kan känna knölen som tydligast om jag ligger på sida med armen längs med kroppen och drar axeln mot huvudet och känner efter med andra handen. Känns som att det ligger under supraspinatusen och går från baksida till framsida mer än längs med axeln.
Svar på tråden Knuta i axeln efter skada