• jagarenfestis

    Lokalvårdare?!

    Hej!

    Fina det fler än mig som jobbar med städ?

    Mitt bekymmer är att när jag jobbar, varierar varje dag. Men låt säga 06.00-10.15.

    På två olika ställen, 6-8 på ett ställe. Restid 13 min till nästa ställe, två minuter kvar tills arbetet skall börja kl 8.15. Jobbar till 10.15.

    Då ska jag räkna arbetstiden, alltså 4 timmar. Sen den exakta restiden, 13 minuter som arbetstid. Och två minuter som ledig tid. Rast. Så här kan det vara och antalet arbetsställen varierar. Ibland kan det vara 5 ställen, med mellan 1 minut och en kvart ledig tid.

    När jag skriver tiden ska jag sitta med dessa minuter, sekunder, kilometer och meter som jag använt min bil. Ingen total summa utan allt skall vara uppdelat så att jag inte "lurar" företaget på pengar.

    Det är så tidskrävande att jag nästan bryter ihop och undrar om det är rätt... Jag har jobbat på ett annat företag och där skriver jag min arbetade tid och om jag haft rast och sen hur långt jag åkt. Inga konstigheter alls.

    Jag tycker ju att om jag börjar jobbet 07

    00 och slutar 12.00 så här jag jobbat 5 timmar. Har jag haft en rast skriver jag bort den tiden och skriver på min rast. Milen skriver jag i en annan kolumn.

    Behöver det vara så invecklat och.är det rätt? Jag är ju på jobbet och två minuters rast kan jag ju inte direkt sätta mig och dricka en kaffe ens.

    Fick provanställning 6 månader på timmar. Men plötsligt fick jag skriva på min egen uppsägning för att hennes advokat sagt att det är olagligt att vara anställd på provanställning när man går på timmar. Nu skriver jag nytt kontrakt varje vecka. Och så klart har det gått upp för mig att jag förmodligen blev lurad av min arbetsgivare. Jag är ju anställd på timmar på ett annat företag utan att behöva skriva nya kontrakt hela tiden.

    Händer det nåt så har jag inget jobb och hon slipper mig som kostnad.

    Kan någon rätta mig om jag har fel?

Svar på tråden Lokalvårdare?!