• Elisa26

    Varför svarar han inte?

    Jag har sedan jag va 15 kännt en kille som genom åren (många år) försökt skriva o kontakta mig via sociala medier. Jag accepterade hans förfrågan förra veckan och han skrev direkt. Han va jätte gullig och jag vet att han alltid velt ha mig. Han va ärlig och sa just detta och hur härlig han tycker jag är. Så med andra ord har han alltså kämpat för att få prata med mig. Vi snackade i 4 dagar och sen slutade han bara skriva helt från ingen stans. Det gick 2 dagar och tillslut skrev jag ett sms för jag va orolig. Han läste det såg jag men svarade aldrig? Vad ska jag göra? Ska jag skriva att jag ser att han läst smset? Detta är ju ingen vanlig fört. Kan inte sluta tänka på honom nu...

  • Svar på tråden Varför svarar han inte?
  • Mongoliet

    Välkommen till många killars värld. Lägg ner det bara om du hade en fråga i det SMS:et, då är det upp till honom nu.

  • Elviram

    Nej jag skulle inte skriva det. Av mina erfarenheter så uppskattas det inte. Tråkigt att han bara slutat svara men inget svar är ändå ett kraftfullt svar. Han är inte intresserad. Varför jan gjort som han gjort och fått dig fatta tycke för honom kan jag inte svara på. Det bästa är att försöka släppa det.

  • tjugoårsåldern

    Hej!
    Detta kommer låta krast om du inte ser detta såhär men men,
    genom flera killarkompisar har jag flera gånger fått förklarat för mig detta fenomen (de är bra killar vi snackar om, kvalités killar bör tillägas):
    Killar älskar jakten, fantasien. Men när den uppnås genom bekräftelse tillbaka (att man äntligen visar intresse som du gjort eller har sex) är det biologisk ointressant för killar längre. Då går de vidare till nästa. Detta är evolutionärt för att sprida sina gener till så många honor som möjligt (därför killar ÖVERLAG i ONE har lättare att tömma och glömma än vad tjejer har). Detta är bara en teori men eftersom jag fått den bekräftad flera gånger så tror jag stenhårt på den och då är jag en modern ung kvinna.
    Mitt råd: ignorera tillbaka!  Då väcks intresset igen eller släcks. Hur som, du vill INTE framstå som desperat och fortsätta sms:a utan svar. Tips som hjälpt mig när jag blivit "besatt" av att få ett svar: tänk på vad han kommer berätta för sina vänner om dig om du agera desperat... Det är inte kul : (

    Hjärta

Svar på tråden Varför svarar han inte?