• Anonym (Suck)

    Orättvist?

    Är i processen att försöka skaffa barn, hållt på i 1 år ungefär. Har nyligen haft ett utomkvedshavandeskap och opererats för det. Tidigare i år fick jag missfall, och var då allmänt känslig i närheten av gravida och bebisar. Denna gång har det gått bra, inte alls känslig. Trodde ett tag att jag stängt av helt.

    Tills jag fick veta att en närstående är gravid, helt oplanerat. Blev helt förstörd när jag fick veta och kan inte tänka på det utan att bli ledsen och kan inte låta bli att tänka på det heller. Känner inte alls för att träffa personen.

    Känner bara att det är orättvist.. känner mig hemsk. Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Orättvist?
  • Anonym (..)

    Livet är orättvist, men de är väl inte din bekants fel? Hon var väl inte gjort dig något?

  • tankfull

    Jag förstår hur du känner, det är inga vackra tankar men faktiskt mänskligt. Jag tycker att du ska hålla dig undan din vän ett tag, för både din och hennes skull. Har en vän som reagerade som du när en annan vän blev gravid och hon sa rakt ut att det "borde varit jag"... Så småningom provade den kvinnan akupressur och blev gravid, nu har hon tre barn. Men hon och mannen försökte i flera år innan. Du kanske kunde prova akupressur, jag har hört att det funkat för flera stycken - en del har fått mensen i balans andra har blivit gravida. Det finns naturligtvis aldrig några garantier, men man kan ju prova. 

  • Anonym (Suck)
    Anonym (..) skrev 2018-11-08 04:32:32 följande:

    Livet är orättvist, men de är väl inte din bekants fel? Hon var väl inte gjort dig något?


    Anonym (Haha) skrev 2018-11-08 06:52:44 följande:

    Och det är hennes fel för att??


    Har inte sagt att det är hennes fel. Frågade om någon annan känt likadant. Känner mig hemsk över att jag känner så. Påstår inte att hon gjort något. Hon har ju inte precis planerat det, och även om det skulle vart planerat så skulle det ju inte värt riktigt mot mig..
  • Anonym (Suck)
    tankfull skrev 2018-11-08 08:51:53 följande:

    Jag förstår hur du känner, det är inga vackra tankar men faktiskt mänskligt. Jag tycker att du ska hålla dig undan din vän ett tag, för både din och hennes skull. Har en vän som reagerade som du när en annan vän blev gravid och hon sa rakt ut att det "borde varit jag"... Så småningom provade den kvinnan akupressur och blev gravid, nu har hon tre barn. Men hon och mannen försökte i flera år innan. Du kanske kunde prova akupressur, jag har hört att det funkat för flera stycken - en del har fått mensen i balans andra har blivit gravida. Det finns naturligtvis aldrig några garantier, men man kan ju prova. 


    Tack för vettigt svar :)

    Känner inte att det är bra för någon av oss om vi skulle träffas. Så här tänkt undvika det så gott det går. Får kika på det! Efter senaste har jag inte fått mensen än, så får se hur läget är.
  • Anonym (l)

    Helt normalt att känna så. Jag är infertil och ibland är även sånt som vanligtvis är lätt att hantera svårt, att det triggar.

Svar på tråden Orättvist?