• LillaG­rodan1­23
    Äldre 8 Nov 08:24
    1918 visningar
    11 svar
    11
    1918

    Inget fladder

    Hej,

    Jag går in i vecka 20 om någon dag och är rätt orolig. I princip överallt hör man om folk som känner fladder/fjärilar/fiskrörelser rätt tidigt och det verkar som att man definitivt borde känna något i vecka 19...
    Har RUL i slutet av nästa vecka, men vi har gjort UL tidigare så jag vet att jag har moderkakan i framvägg, men det borde väl inte påverka fladdret? Sparkarna förstår jag om man känner mindre, men fladdret är väl ändå inne i magen, tänker jag.
    Finns det någon som har det likadant? Eller någon som kanske inte har känt fladder alls, fast allt har varit bra?

  • Svar på tråden Inget fladder
  • Äldre 8 Nov 08:40
    #1

    Min gravidapp säger att många känner fladder i v 20. Inte alla, utan många. 

  • Äldre 8 Nov 08:41
    #2

    Att moderkakan är i framvägg kan säkert påverka ändå. Bebisen ska ju ändå sparka genom den för att du ska känna det inne i magen.

  • Äldre 8 Nov 10:01
    #3

    Är det första barnet? Man brukar känna senare då och att du har moderkakan i framvägg har betydelse. Det kommer snart ska du se, :)

  • Äldre 8 Nov 10:05
    #4

    Jag hade den oxå i framvägg o jag kände inget förren runt vecka 23-25...

  • LillaG­rodan1­23
    Äldre 8 Nov 10:18
    #5

    Nu blev jag lite lugnare ändå, tack :)


    Jag trodde att det här med moderkakan i framvägg hade med själva sparkarna att göra, inte fladdret (som väl är att man känner rörelser inne i magen.

  • Äldre 8 Nov 10:54
    #6
    LillaGrodan123 skrev 2018-11-08 10:18:45 följande:

    Nu blev jag lite lugnare ändå, tack :)


    Jag trodde att det här med moderkakan i framvägg hade med själva sparkarna att göra, inte fladdret (som väl är att man känner rörelser inne i magen.


    Sparkar känner du nog också inne i magen, bara att de senare blir så starka så de även känns och syns utanpå.
  • Äldre 11 Nov 10:45
    #7
    LillaGrodan123 skrev 2018-11-08 08:24:58 följande:

    Hej,

    Jag går in i vecka 20 om någon dag och är rätt orolig. I princip överallt hör man om folk som känner fladder/fjärilar/fiskrörelser rätt tidigt och det verkar som att man definitivt borde känna något i vecka 19...

    Har RUL i slutet av nästa vecka, men vi har gjort UL tidigare så jag vet att jag har moderkakan i framvägg, men det borde väl inte påverka fladdret? Sparkarna förstår jag om man känner mindre, men fladdret är väl ändå inne i magen, tänker jag.

    Finns det någon som har det likadant? Eller någon som kanske inte har känt fladder alls, fast allt har varit bra?


    Är i vecka 19 och känner ingenting. Knappt större bröst. Känner knappt något. Också orolig. Också första barnet.
  • LillaG­rodan1­23
    Äldre 11 Nov 14:50
    #8

    Har du RUL snart, nadie2019?

    Jag har mitt i veckan och både längtar och fasar... Vi har gjort ett privat UL för några veckor sedan, efter KUB, och då såg allt visserligen bra ut. Men samtidigt är jag fortfarande ändå rätt så orolig eftersom jag inte märker av något inne i magen alls, trots lugnande svar här ovan.

  • Äldre 11 Nov 21:02
    #9
    LillaGrodan123 skrev 2018-11-11 14:50:26 följande:

    Har du RUL snart, nadie2019?

    Jag har mitt i veckan och både längtar och fasar... Vi har gjort ett privat UL för några veckor sedan, efter KUB, och då såg allt visserligen bra ut. Men samtidigt är jag fortfarande ändå rätt så orolig eftersom jag inte märker av något inne i magen alls, trots lugnande svar här ovan.


    Fasar för RUL också.. Har på tisdag, 17:00...

    När har du?

    Jag har börjat få ont också. Höger sida - långt ner... Gör ju inte än ännu mer fundersam.
  • Anonym (.)
    Äldre 11 Nov 21:07
    #10

    Jag är gravid med fjärde barnet i v.20 jag har känt enstaka gånger bara . Har moderkakan i framvägg:) känt med alla andra barnen senast i v.17 och sparkarna utanpå magen senast v.20 ,haft bak då :)

  • Äldre 12 Nov 08:45
    #11

    När jag var gravid med dottern så kände inte heller jag något så tidigt. På RUL såg vi en tydlig spark mitt i undersökningen, men jag kände absolut ingenting. Det kan dröja ett tag till Glad

Svar på tråden Inget fladder