• UlliisHaansson

    Tietzes syndrom

    Hej!

    Startade denna tråden mest för att jag inte hittat andra svar.

    Efter ca 2 månader, snart 3 med tietzes syndrom så undrar jag kommer det försvinna av sig själv som läkaren säger?

    Genom gått en 2 veckors medicinering som läkaren skrev ut..

    Läkarna jag träffat säger att det håller i sig i ca 3 månader men att det därefter ska försvinna.

    Känner att det inte börjar försvinna utan smärtan är nästan värre nu vissa dagar.

    Det jag undrar över är har ni drabbats och har det gått över?

    Har ni några tips på vad jag kan göra som kan lindra det lite iaf.

    Har ni tips mot tröttheten?

    Blivit så trött dem senaste dagarna där jag sover väldigt länge men när jag vaknar vill jag bara fortsätta sova..

    Tacksam för tips och svar!

    Mvh

  • Svar på tråden Tietzes syndrom
  • Mrs Moneybags

    Jag fick den diagnosen i våras, det var musklerna i överkroppen som var inflammerade. Jättejobbigt. Det kom tillbaka en gång, men sedan har jag varit extremt noga med att inte överträna överkroppen (tränar nästan varje dag) och då har det gått bort. Ibland - mycket sällan - sticker det till lite här och var som påminnelse om att det kan komma tillbaka när som helst om jag inte sköter mig...

    Hoppas du mår bättre snart!

  • UlliisHaansson

    Det gick bättre i några dagar så jag trodde verkligen att det hade gått över men över en natt så kom det tillbaka i full kraft. Nu är det från dag till dag, vissa dagar har jag mer ont än andra så får vänta och se vad som händer, går inte direkt att göra något åt det.

    Nu blir det byte av jobb och studier så hoppas det blir bättre.

Svar på tråden Tietzes syndrom