• Anonym (Sam)

    Hur engagerad förväntas man vara i partners barn

    Träffade en kvinna med barn för ett tag sedan. Kändes som att hon var den rätta för mig, väldigt framåt medan jag är lite mer tillbakadragen.

    Trodde att vi hade det jättebra när hon plötsligt säger att hon inte tycker att jag verkar vara så intresserad av att lära känna hennes barn. Hon menade på att jag aldrig tar initiativ att ses när barnen är hos henne, att det bara är hon som gör det samt att jag aldrig frågar något om barnen.

    Själv har jag inga egna barn, men tycker att det är upp till henne att ta initiativ att ses när hon har barnen. Förväntas man vara engagerad i barn någon har från ett tidigare förhållande?

  • Svar på tråden Hur engagerad förväntas man vara i partners barn
  • Anonym (mmm)

    Visst behöver man engagera sig, främst om man tänker bo ihop. Det blir ju annars lite konstigt. Vad jag förstår bor ni inte ihop och då är det inte riktigt samma sak. Viktigt en bit in i relationen att våga prata om såna saker. Hon kanske inte vågar investerna i er relattion om hon tror att du inte kommer bry dig om barnen om ni en dag skulle bo ihop. 

    sätt er och prata!

  • Anonym (Sambo)

    Jag har varit singel med barn och för mig var det ett måste att min nya partner var intresserad av att skaffa nån sorts relation med mina barn. Inte direkt, först måste man ju se om man ens är intresserad av varandra men ganska snart. De är ju jätteviktiga och man vill inte att de ska känna sig ivägen på något sätt. I slutänden ville iaf jag forma nån sorts familj. Dock hade jag stor förståelse för att han behövde växa in i det! Och få känna sig fram.

    Om du är intresserad av henne är mitt råd att du säger att situationen är ovan för dig och att du inte riktigt vet hur du ska bete dig. Men att du vill lära känna hennes barn eftersom de är en del av hennes liv. Sen är det lika bra att vara ärlig med att det känns svårt (eller hur det nu känns). Men det kan inte bara vara upp till henne. Då kommer hon garanterat leta efter någon annan.

    Lycka till!

  • TriC

    Nu ska du få ett riktigt bra råd:

    Om du vill att en singelmamma ska älska dig, så måste du först visa kärlek till hennes barn. Alltså, vägen till en singelmammas hjärta går genom hennes barn. 

  • Jemp

    Dejtar visserligen inte (har ett förhållande med barnens andra förälder) men människor som inte är intresserade av mina barn får en allt mindre roll i mitt liv, särskilt om vi inte har något specifikt att träffas runt (tex hobby eller jobb).

  • Anonym (Ö)

    Men det förstår du väl själv? Barnen kommer ALLTID först. Du kan inte vara tillsammans med någon och sen strunta i dens barn. Barnet måste vara viktigare än den du är kär i även för dig. Annars fungerar det inte.

  • smulpaj01
    TriC skrev 2018-11-09 23:42:16 följande:

    Nu ska du få ett riktigt bra råd:

    Om du vill att en singelmamma ska älska dig, så måste du först visa kärlek till hennes barn. Alltså, vägen till en singelmammas hjärta går genom hennes barn. 


    Delvis men inte överdrivet mycket. Sånt skrämde både mig och mitt barn när jag var singelmamma.
  • Zarch
    TriC skrev 2018-11-09 23:42:16 följande:

    Nu ska du få ett riktigt bra råd:

    Om du vill att en singelmamma ska älska dig, så måste du först visa kärlek till hennes barn. Alltså, vägen till en singelmammas hjärta går genom hennes barn. 


    Humorn är att detta råd sällan ges till singelpappor med barn som har träffat en ny pingla. Där ska inte den nya kvinnan gå all in utan det ska i princip väntas i år innan hon ens introduceras för barnen. Intressant att läsa skillnad på råden faktiskt.

    Får jag ge ett tips till TS så är det att kommunicera med henne. Fråga henne vilken roll hon förväntar sig att du ska ta i hennes barns liv? Sedan är det väl upp till dig att smälta och analysera ifall ni är på samma plan där. Jag tror faktiskt att du menar väl, du vill inte klampa in och trampa på ömma tår.
  • Anonym (Kvinna 40+)

    Ja om du är ute efter.ett förhållande så är det viktigt då de är det viktigaste hon har.

  • Anonym (Särbo)

    Fortsätt vara särbo så slipper du engagera dig i hennes barn.Men du måste acceptera att dom finns och din dejt har en familj.

  • Anonym (000)

    Jag är inte engagerad i min killes barn. 
    Ja han har barn och jag accepterar det, och han får acceptera att jag inte vill ha barn och inte är intresserad av att engagera mig i hans. 
    Jag lagar mat och handlar så att de ska ha, men innan vi flyttade ihop så tog jag aldrig initiativ till att träffa dem. Det är inte min personlighet. Jag har inget emot dem, men jag har det inte i mig. 
    Jag vet inte vad jag ska prata med dem om, så jag säger inget. 

Svar på tråden Hur engagerad förväntas man vara i partners barn