• reffen

    försäkringspengar

    Hej!
    För 4 år sedan fick jag lymfom, fick cellgiftsbehandling, strålingsbehandling. Fick även frysa ner spermier för risken var väldigt stor att jag skulle bli steril.
    Efteråt har jag fått mycket problem bl a så är jag steril. jag har fått svår GVH reaktion (Graft-versus-Host) i lungorna, Lungkapaciteten är ca 35%. Jag har fått extremt torra ögon och lite grå starr.försäkringsbolaget kommer ta upp mitt ärende i slutet av året, så nu till min fråga: kommer jag få någon ersättning?

  • Svar på tråden försäkringspengar
  • Anonym (Oo)

    Är försäkrad genom LF. Fick strålning och åt en massa kortison. Blev steril (medicinsk invaliditet). Fick grå starr. Fick svår GVH reaktion i lungorna.

    Cytostatika- och strålbehandling:

    Infertilitet hos kvinnor och män intill 50 års ålder: 30%. Jag är 29år.

    Jag har Svår GVH-reaktion: Individuell bedömning

    Kan tilläga att Måttlig GVH-reaktion är på 10%.

    Sveda och verk

    Så står det att läsa iaf. Har pratat med en person på försäkringsbolaget och dom ska ta upp mitt ärende i slutet av året. Ska träffa min läkare snart då ska jag be henne skriva en slags sammanfattning av allting.

  • Anonym (U)
    Anonym (Oo) skrev 2018-11-10 12:22:18 följande:

    Är försäkrad genom LF. Fick strålning och åt en massa kortison. Blev steril (medicinsk invaliditet). Fick grå starr. Fick svår GVH reaktion i lungorna.

    Cytostatika- och strålbehandling:

    Infertilitet hos kvinnor och män intill 50 års ålder: 30%. Jag är 29år.

    Jag har Svår GVH-reaktion: Individuell bedömning

    Kan tilläga att Måttlig GVH-reaktion är på 10%.

    Sveda och verk

    Så står det att läsa iaf. Har pratat med en person på försäkringsbolaget och dom ska ta upp mitt ärende i slutet av året. Ska träffa min läkare snart då ska jag be henne skriva en slags sammanfattning av allting.


    Nu blev det ännu mer förvirrande, är du TS som skriver anonymt nu eller någon med liknande sjukdom?

    Vilken försäkring gäller det?

    Jag har själv ansökt om ersättning från olycksfallförsäkringen och de krävde in journalerna, hade inte räckt med nån sammanfattning alltså.
  • reffen

    Reffen och Oo :) Länsförsäkringar olycksfall och sjukförsäkring har jag. tänkte mest om ngn har varit med om något liknande och fått ersättning.

    Har läst en del och förhoppningsvis får jag för både Infertiliteten och den svåra GVH reaktionen men. Om sllt går min väg så ska jag ha minst 364.000kr

  • Anonym (Skadereglerare)
    reffen skrev 2018-11-10 01:55:06 följande:

    Hej!

    För 4 år sedan fick jag lymfom, fick cellgiftsbehandling, strålingsbehandling. Fick även frysa ner spermier för risken var väldigt stor att jag skulle bli steril.

    Efteråt har jag fått mycket problem bl a så är jag steril. jag har fått svår GVH reaktion (Graft-versus-Host) i lungorna, Lungkapaciteten är ca 35%. Jag har fått extremt torra ögon och lite grå starr.försäkringsbolaget kommer ta upp mitt ärende i slutet av året, så nu till min fråga: kommer jag få någon ersättning?


    Anonym (Oo) skrev 2018-11-10 12:22:18 följande:

    Är försäkrad genom LF. Fick strålning och åt en massa kortison. Blev steril (medicinsk invaliditet). Fick grå starr. Fick svår GVH reaktion i lungorna.

    Cytostatika- och strålbehandling:

    Infertilitet hos kvinnor och män intill 50 års ålder: 30%. Jag är 29år.

    Jag har Svår GVH-reaktion: Individuell bedömning

    Kan tilläga att Måttlig GVH-reaktion är på 10%.

    Sveda och verk

    Så står det att läsa iaf. Har pratat med en person på försäkringsbolaget och dom ska ta upp mitt ärende i slutet av året. Ska träffa min läkare snart då ska jag be henne skriva en slags sammanfattning av allting.


    reffen skrev 2018-11-10 22:15:24 följande:

    Reffen och Oo :) Länsförsäkringar olycksfall och sjukförsäkring har jag. tänkte mest om ngn har varit med om något liknande och fått ersättning.

    Har läst en del och förhoppningsvis får jag för både Infertiliteten och den svåra GVH reaktionen men. Om sllt går min väg så ska jag ha minst 364.000kr


    Tolkar dessa inlägg som de alla är skrivna av ts.

    Om det är Länsförsäkringar "Individuell Olycksfalls- och

    Sjukförsäkring för vuxna" som du har omfattar just den försäkringen följande:

    Medicinsk invaliditet.

    Ekonomisk första hjälp.

    Förvärvsmässig invaliditet.

    Ersättning vid sjukhusvistelse.

    Akutkostnadshjälp.

    Dödsfallsersättning.

    Läs igenom ditt försäkringsbrev och villkoren. I de finner du vilka belopp du är försäkrad för.

    När det gäller multipla skador och ersättning för medicinsk invaliditet finns det tabeller, kumulationstabell, som slår samman procenttalen och i slutändan får man en total ersättning.

    Om du har en försäkring som ger ersättning vid diagnos (och man får en sjukdomsdiagnos som innefattas i villkoren) kan man även få ett engångsbelopp för den aktuella diagnosen.

    Försäkringsbolaget kommer att ta in journaler, läkarintyg och alla andra papper de anser är nödvändigt inför bedömningen. Jag gissar även på att det kommer att behövas ett invaliditetsintyg.

    Så här i förhand utan att veta exakt hur just din försäkring ser ut är det omöjligt att uttala sig om ersättningsbelopp.
Svar på tråden försäkringspengar