• Äldre 10 Nov 12:16
    447 visningar
    4 svar
    4
    447

    RMC Malmö

    Hej! Jag och min sambo (båda 31 år) har försökt bli gravida i över 1 år och vi var nu sökt hjälp via RMC i Malmö. Jag har lämnat blodprov och min sambo 2 spermaprov. Nån som vet hur lång tid det tar innan man får komma på sitt första möte där? Vi började i slutet av september med blodprov osv. Har läst nånstans att det kan ta upp till 3 månader innan man får komma dit..

    dela gärna mer er av era erfarenheter av RMC i Malmö.

    Det här med barnlängtan tar snart kål på mig, längtar så!

  • Svar på tråden RMC Malmö
  • Äldre 10 Nov 12:41
    #1

    Från att vi lämnat alla prover tog det ca3 månader. De försöker ju klara vårdgarantin. Efter det mötet skulle man ringa in vid mens. De kan säga nej till start två gånger då de tar max 30 äggplock i veckam. Tredje gången är du garanterad start. Vår första ivf fick vi starta på första mensen. Andra gången fick vi vänta. Tredje gången fick vi också vänta om jag inte minns fel.

    Jag är ganska nöjd med rmc även om jag tyckte det skilde ganska mycket på bemötandet beroende på vilken läkare man fick. Sköterskorna däremot var alla underbara. Jag hoppas ni får bra hjälp och att det löser sig fort. Lycka till!

  • Äldre 11 Nov 23:35
    #2

    Tack så mycket för ditt svar, då vet jag lite vad jag har att vänta mig :)!

    Får hålla ut och forsätta försöka på egen hand :)

  • Äldre 27 Dec 00:22
    #3

    För oss har det gått 3 månader utan svar

  • Äldre 6 Jan 01:20
    #4

    Vi fick hem brev från RMC i fredags, det tog nästan exakt 3 månader. Vi ska dit på första besöket i slutet sv Januari.

    Man har rätt till vård inom 3 månader i Sverige. Kan ens klinik inte ta emot en innan dess har man rätt att kostnadsfritt vända sej någon annanstans i landet. När det gäller allt! Därför brukar dom skynda sej att få till besöken inom 3 månader. (För att det kostar för mycket att skicka iväg patienter, för det får ju egna landstinget stå för ändå)

    Om ni nu väntat över 3 månader hade jag ringt RMC och frågat hur ni ligger till i utredningen

Svar på tråden RMC Malmö