• Äldre 12 Nov 11:34
    4955 visningar
    19 svar
    19
    4955

    Min pojkvän anklagas för att ha varit otrogen

    Jag måste få skriva av mig... (ursäkta styckesindelningen, gjorde mitt bästa.) Långt inlägg, drama... Just saying. :/

    För snart en månad sedan ringde min (bästa?)vän upp mig när jag stod utanför porten(kan kalla henne för E) och sa att hon har har gått och burit på en hemlighet i flera månader, att hon tänkt berätta flera gånger men inte gjort det, att det hon skulle berätta skulle göra mig väldigt ledsen. "Ut med det bara" sa jag. Då svarade hon att hennes syster(kan kalla henne C) hade haft sex med min sambo/pojkvän.

    Jag blev shockad och förvirrad. Kunde inte låta bli att skratta till lite först för det lät så absurt för mig. Blev ganska mållös. Sedan började jag oroa mig och paniken växte. Hon bad om ursäkt för att hon inte sagt något tidigare, sa att hon var en dålig vän, att C hade hotat henne så att hon inte skulle säga något till mig osv. Jag frågade henne frågor som "När?", "Var?" och "Finns det några bevis??". Hon sa att det skulle ägt rum i Cs källare när jag inte var hemma. Hon tror det kan ha varit i December.

    Minns inte hela samtalet med E, men jag ringde efteråt upp C(haft kontakt med henne till & från genom messenger, setts på stan ett par gånger, även varit bra kompis med henne 2014-2015. När C svarade sa jag bara "hej" och var sedan tyst. Efter en stunds tystnad säger C "Jag antar att du vet" därpå jag svarade "mm". Minns ej ordagrant vad som sas men hon sa förlåt flera gånger, sa att det hon gjorde var fel, att hon var en bitch m.m. Hon sa också att det skulle ägt rum i hennes källare en natt. Hon kunde inte säga när mer än att det var flera månader sedan. (C har f.ö alltid haft dåligt minne och är en allmänt virrig tjej). Till slut la jag på. Jag kunde inte prata och mitt hjärta slog väldigt hårt. Pratade även med en annan kompis (som är kompis med både mig, E & C) och han sa att han visste och att det skulle ägt rum i början av Februari. Han bad om ursäkt att han inte sagt något. Jag la på.

    Jag gick in i lägenheten och väckte min sambo som låg och sov. Efter en kort stund så berättade jag vad som precis hade hänt och hans reaktion var lugn och det första han sa var "Det var konstigt". Jag visste först inte vem jag skulle tro och jag sa även det till honom. Jag frågade honom "Har du varit otrogen mot mig med C?" och "Har du någonsin varit otrogen mot mig?" Ju mer jag pratade med honom & ju mer jag tänkte desto mer började jag tro att C ljög om alltihopa. Varför skulle jag ta hennes ord före min egen partners? Jag valde att ta min sambos sida. Trots det finns det en liiiten del i mig som fortfarande är osäker och inte vet vem jag ska tro. Antingen jävlas C med mig eller så ljuger min partner mig rätt i ansiktet.

    Bör kanske tilläggas att 2014-2015 så var C väldigt intresserad av min partner(vi var inte tillsammans då, blev kompisar i början på 2015 och blev tillsammans sommaren 2015). C och min partner hade tidigare haft en Kk-relation dessutom(innan jag började umgås med min partner), vilket jag vetat hela tiden. Hon hade även kk relationer med andra, vet inte om det är relevant.

    En teori jag har är att C aldrig var okej med att det blev han & jag, trots att hon sa att hon är okej med det och att hon är glad för vår skull. Hon måste väl bullshittat mig? C har f.ö haft flera pojkvänner sedan dess och är i ett förhållande nu.

    Snälla, berätta vad ni hadr tänkt/gjort i min situation? Jag har extremt svårt att släppa det. :(

  • Svar på tråden Min pojkvän anklagas för att ha varit otrogen
  • Äldre 12 Nov 11:41
    #1

    Jag ser ingen anledning till att flera personer skulle kokat ihop detta och att nån säger december och nån februari.

    Om flera personer går ihop om att ljuga så finslipar man detaljerna.

    Orimligt att dom skulle ha hittat på det, berättat det för några fler och sen väntar flera månader med att säga det till dig.

    Det rimligaste är att dom har haft sex, dom var tidigare kk, känns inte som ett långt steg att ta.

    Tyvärr.

  • Äldre 12 Nov 12:04
    #2

    Håller med ovanstående. Tyvärr.

  • Anonym (Jill)
    Äldre 12 Nov 12:10
    #3

    De andra går bara helt och hållet på C's ord?

  • Anonym (Bevis­)
    Äldre 12 Nov 12:42
    #4

    Be C beskriva hur källaren ser ut. Fråga om hon kan ge detaljer från saker/möbler/rum. Har din kille och hon verkligen varit med varandra i källaren borde hon kunna ge en beskrivning. Du vet ju om DU har haft henne med i källaren när ni umgåtts som vänner. Har du inte haft det, ska hon inte veta detaljer, förutom om din kille har varit där med henne.

  • Anonym (Bevis­)
    Äldre 12 Nov 12:47
    #5

    Ah, ser nu att det var HENNES källare...då föll det beviset bort.

    Be henne istället visa ev kommunikation/samtal dec-feb på sin mobil som bevis. Hamnar man i en källare så måste de ju haft kontakt. I de eventuella smsen så får du analysera vilken ton de har mot varandra. Flörtigt? Neutralt?

    Lycka till!

  • Anonym (Haha)
    Äldre 12 Nov 15:42
    #6

    Haha du är naiv. Dom har legat och du väljer hans sida. Han kommer knulla henne igen nu när han kommer undan med det. Haha

  • Anonym (Eh)
    Äldre 12 Nov 16:04
    #7

    Alltså om hon hade velat ljuga och förstöra mellan er så hade hon ju gjort det tidigare, eller hittat på om fler tillfällen. Som jag förstod det så har det bara hänt en gång för nästan ett år sen??

    Du kan nog räkna med att det har hänt. Hur du ska hantera det vet jag däremot inte. Det var länge sen och har bara hänt en gång(kanske?).

    Otrogna ljuger alltid om de inte själva ångrar det och valt att erkänna. De ljuger alltid! Även när det trycks upp bevis ljuger de, eller förvränger sanningen. Det är liksom så de funkar, hade de inte varit så oärliga så hade de inte kunnat vara otrogna.

  • Anonym (Anony­mm)
    Äldre 12 Nov 16:47
    #8
    Anonym (Eh) skrev 2018-11-12 16:04:43 följande:

    Alltså om hon hade velat ljuga och förstöra mellan er så hade hon ju gjort det tidigare, eller hittat på om fler tillfällen. Som jag förstod det så har det bara hänt en gång för nästan ett år sen??

    Du kan nog räkna med att det har hänt. Hur du ska hantera det vet jag däremot inte. Det var länge sen och har bara hänt en gång(kanske?).

    Otrogna ljuger alltid om de inte själva ångrar det och valt att erkänna. De ljuger alltid! Även när det trycks upp bevis ljuger de, eller förvränger sanningen. Det är liksom så de funkar, hade de inte varit så oärliga så hade de inte kunnat vara otrogna.


    Precis. En del är väldigt duktiga på att dölja sådant och prata på ett sätt som låter trovärdigt bara för att skydda sig själva. Eller till och med slänga MASSOR med skit på den andra som jag varit med om. Trots det ändå varit så sen
  • Äldre 12 Nov 18:10
    #9

    Tacksam för svar. Bortsett från dryga "haha", lite onödigt kan jag tycka. So what om jag är naiv, tycker inte man ska sparka på den som ligger.

    Det finns inga bevis i messenger eftersom C inte har kvar sitt fb-konto. Har inte snokat i hans mobil efter sms, men även om han har varit otrogen så är han nog inte tillräckligt dum att behålla sånna meddelanden.

    Usch, det här känns som en mardröm jag inte kan vakna upp ur.

  • Anonym (wtf!)
    Äldre 12 Nov 18:14
    #10

    Men hallå!?!?... du fattar väl att de har knullat och du sitter bara och sväljer hans skitsnack för att du inte VILL att det ska vara sant.

    Livet är alldeles för kort för att slösas bort på idioter. 

  • Anonym (wtf!)
    Äldre 12 Nov 18:15
    #11
    Mumblejumble skrev 2018-11-12 18:10:41 följande:

    Tacksam för svar. Bortsett från dryga "haha", lite onödigt kan jag tycka. So what om jag är naiv, tycker inte man ska sparka på den som ligger.

    Det finns inga bevis i messenger eftersom C inte har kvar sitt fb-konto. Har inte snokat i hans mobil efter sms, men även om han har varit otrogen så är han nog inte tillräckligt dum att behålla sånna meddelanden.

    Usch, det här känns som en mardröm jag inte kan vakna upp ur.


    Men du kommer ju inte hitta några bevis EFTER att han är avslöjad fattar du väl? Eller tror du att han är så korkad att han låter dem ligga kvar så du kan läsa dem?
  • Äldre 12 Nov 19:30
    #12

    Frågan är isf om du kan lita på E och hans vän som också vetat och isf hur han fick reda på det? Såg han de eller bara hört det från C/E?

    Lite svårt att hitta bevis, men kanske om du kan samla c och din kille och be de förklara sitsen?

    Be kanske din kille ringa upp C med dig i rummet så ni kan reda ut det?

  • Anonym (Perfe­kt)
    Äldre 12 Nov 22:28
    #13
    LadyMommy skrev 2018-11-12 19:30:56 följande:

    Frågan är isf om du kan lita på E och hans vän som också vetat och isf hur han fick reda på det? Såg han de eller bara hört det från C/E?

    Lite svårt att hitta bevis, men kanske om du kan samla c och din kille och be de förklara sitsen?

    Be kanske din kille ringa upp C med dig i rummet så ni kan reda ut det?


    Ja! Dr Phil kanske kan vara med på Skype
  • Äldre 13 Nov 00:37
    #14

    Jättesvårt...

    Jag förstår tillfullo ditt dilemma, det är inte lätt att ge råd om hur du ska gå vidare.

    Ord står mot ord. Du får helt enkelt välja vem av dem du ska tro på.

    Jag tänker att du kanske skulle ge din kille en andra chans, om du känner att din kärlek till honom räcker till för det.

    Om han är en otrogen skit, som dessutom blåljuger dig rakt i ansiktet - så lär det ju visa sig ändå så småningom. Särskilt med tanke på att du har blivit medveten om vilken potentiell otrogen player han möjligen är. 

    Om han däremot är oskyldig så lär ju det också visa sig med tiden utifrån hans karaktär.

  • Anonym (Blomm­an)
    Äldre 13 Nov 03:04
    #15

    Tycker hans första ord var märkliga.

    "Det var konstigt". Låter som ett undvikande svar. Han varken bekräftar eller nekar. Lite typiskt någon som kanske inte är ärlig

  • Anonym (..)
    Äldre 13 Nov 05:00
    #16

    Han har varit otrogen. Han reaktion är jätte märklig och så många personer skulle nog inte kokat ihop något sådär, speciellt inte om de va din bästa kompis som berätta först.

    De är väldigt naivt att tro på din partner här istället för 3 !! Olika kompisar tyvärr :(

  • Äldre 13 Nov 05:27
    #17

    Tror att procenten som blir oskyldigt anklagade till otrohet är otroligt otroligt liten. 
    Procenten som ljuger om att de inte vart otrogna fast de har det är betydligt större. 

  • Anonym (Ellie­)
    Äldre 13 Nov 08:41
    #18

    Sorry men tror helt klart han har varit otrogen. Väldigt långsökt att tre personer skulle ha kokat ihop det tillsammans och isf valt att framföra det på det sättet till dig.

    Som någon skrev tidigare: om de kokat ihop det så hade de sagt exakt samma tillfälle. Nu låter det faktiskt mer troligt när de har lite olika tidpunkter, det var trots allt länge sedan.

    Jag förstår inte heller vad din bästa kompis och den andra killen skulle ha för anledning att hitta på detta. Skulle man vara en helt utomstående part och osäker på om det var sant så skulle man definitivt ha hållt sig utanför- det är ju bara jobbigt att bli indragen i sånt. Men de har antagligen kännt sig taskiga mot dig att de inte berättat tidigare.

    Din killes reaktion är också väldigt vag. Hade han inte varit otrogen så hade han sagt det direkt istället för nåt vagt som - det låter konstigt?!?

  • Anonym (Jill)
    Äldre 13 Nov 08:48
    #19

    Men hur reagerar pojkvännen? Jag hade blivit förbannad och ringt upp personen och frågat vad fan han håller på med. Jag har faktiskt varit i den situationen en gång, oskyldigt anklagad.

Svar på tråden Min pojkvän anklagas för att ha varit otrogen