• abouttogiveup

    Bidrottninggele - ingen ÄL?!

    Någon som har erfarenhet av Apiforce/BDG?

    Har ju läst så himla många som blivit gravida efter att ha använt bdg ett par veckor, så självklart ville jag prova även detta!

    Nu verkar det dock som min ägglossning uteblivit helt? Har haft regelbunden mens och ÄL senaste 10 månaderna efter MF i vecka 11. Försökt 1,5 år totalt.

    Eller kan denna ÄL vara oerhört sen? Testar med Clearblue digital som visat blinkande glad jävla gubbe sen i tisdags, alltså 7 dagar nu men ingen ?max-gubbe?.

    Läst om alla som fått så fin hy också av BDG - snarare tvärtom i mitt fall, värsta blemmorna runt mun och haka...

    Senaste mens 24/10 alltid 28 dagars cykel så förväntad ÄL var ju kring 7/11.

    Provat andra ÄL tester som visar svaga streck men inget positivt.

    Kan det vara bidrottninggelén som ställt till det denna gång?!

    Tacksam för alla som delar med sig!

  • Svar på tråden Bidrottninggele - ingen ÄL?!
  • Clemmentina

    Inget svar på dina frågor men det är helt normalt att ägglossning uteblir en månad (vanligt att ha ägglossning ca 10 ggr per år). Har också hört att ägglossning kan ske även om testen aldrig hinner visa max fertilitet.

    Jag testar bdg och har också fått finnar/blemmor. Läst om fler som fått det.

    Hoppas du får ägglossning!

  • abouttogiveup

    Tack! Blir inga mer preparat för min del nu, har testat ALLT verkligen och därmed finansierat en hel hög med sajter och apotek...

    Är det idé att fortätta testa med CB digital nu tro? 8 dar i rad har det visats ?hög fertilitet?, kommer maxgubben nånsin senare än så?

    Bett om spolning av äggledarna - nån med erfarenhet av det?

    Många frågor nu... Tacksam för pepp och goda råd!

  • Aamon

    Hade regelbunden cykel och äl varje månad. Provade med bidrottninggele vilket förlängde cykeln med ca 10 dagar. Blev inte gravid. Sket i alla preparat då de inte gav mig något. Provade det mesta. Äl test blev aldrig helt positiva för oss så struntade i det med.

    Det som funkade för oss var sex 1 gång varje dag. Dom månader vi lyckades med det gick det på första försöket- 1 x, 1 ma och 1 pågående grav. Övriga 29 månader kan vi ha missat 1 dag eller fler och då blev det inget. Tog oss slutligen 2.5 år att få till den graviditet som nu ser ut att gå hela vägen.

    Fortsätt kämpa <3

Svar på tråden Bidrottninggele - ingen ÄL?!