• Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 12 Nov 14:38
    1815 visningar
    8 svar
    8
    1815

    Ändrad sexlust efter graviditet?

    Ni kvinnor som har fött barn, förändrades er sexlust på något sätt efter att ni blivit förälder? Finns det saker ni tände på/tyckte var sexiga innan ni fick barn som nu går bort, eller tvärt om, är det något ni går igång på nu som ni inte gjorde tidigare?

    Till er som fött fler barn, har det skett någon förändring efter barn nr 2 eller senare?

  • Svar på tråden Ändrad sexlust efter graviditet?
  • Äldre 12 Nov 14:49
    #1

    Hade absolut noll sexlust medan jag ammade. Förutom det så har den inte ändrats.

  • Anonym (S)
    Äldre 12 Nov 15:25
    #2

    Om jag jämför före och efter barn helt frikopplat från relationer, alltså leva småbarnsliv. Så har jag rent fysiskt och psykiskt blivit mer bekväm med min kropp, fått mer lust och lättare att komma sedan jag fick barn.

    Men om jag tänker tillbaka på småbarnsåren så var de döden för sexlusten. Men hade nog mer att göra med att relationen jag hade med mina barns pappa inte klarade av påfrestningarna som småbarn innebär.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 12 Nov 15:36
    #3
    Fia 28 skrev 2018-11-12 14:49:50 följande:

    Hade absolut noll sexlust medan jag ammade. Förutom det så har den inte ändrats.


    Samma här, under amningen hade jag noll lust.
  • Äldre 12 Nov 16:18
    #4

    Jag hörde om en kompis tjej som, efter att hon fått barn, BARA vill ha analsex. Tidigare var det bara nån gång ibland. Enligt killen i förhållandet så kom förändringen i och med barnafödandet.

  • Pentra
    Äldre 12 Nov 16:24
    #5

    Min sexlust försvann direkt efter min första förlossning och en vecka framåt, sedan så var den tillbaka igen. När det gäller de andra graviditeterna och förlossningarna så har sexlusten finnits där hela tiden. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Bättr­e nu)
    Äldre 12 Nov 17:51
    #6

    Skulle nog säga att min relation till mitt sexliv har blivit bättre. Vet intr om det beror på barnafödande eller bara erfarenhet. Är mer ohämmad idag och skäms inte över fantasier osv. Jag skulle nog säga att jag är kåtare till och med.

    En sak som jag verkligen märker skillnad är brösten, de är mer känsliga efter 1 års amning. Tidigare gillade jag bara stimulans av dem när jag var riktigt kåt. Nu njuter hela tiden och stimulans av bröstvårtorna har blivit så mycket skönare och nåt som alltid gör mig upphetsad.

    Som tur var kände jag inte så alls när jag ammade barnet, som några andra skrev , just under amningen hade jag ingen lust. Det blev svårt när man hade ett spädbarn som praktiskt taget levde av ens kropp 24/7 att samtidigt koppla på sen sexuella sidan. Hade svårt för den balansen.

  • Anonym (Bättr­e nu)
    Äldre 12 Nov 17:53
    #7

    Glömde, det jag tände på innan barn är samma nu men mer utvecklat. Jag har grövre fantasier nu.

  • Anonym (f, 37)
    Äldre 6 Dec 01:34
    #8

    mycket högre sexlust,  jag onanerade hela tiden, minst 6 ggr per dag 

Svar på tråden Ändrad sexlust efter graviditet?