• Rn0
    Äldre 12 Nov 21:41
    870 visningar
    3 svar
    3
    870

    Vill hoppa av gymnasiet och börja göra musik

    Hej vet inte riktigt om jag har lag detta inlägg rätt men skit i det. Jag har precis börjat gymnasiet och känner att jag har valt fel och om jag ska byta linje så måste jag vänta 1 år men det är inte säkert att jag kommer in. Jag är väldigt deprimerad för detta och jag känner att jag bara vill hoppa av gymnasiet och följa min hobby att göra musik. Och om jag inte kommer in vad ska jag då göra mår inte bra av detta vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Vill hoppa av gymnasiet och börja göra musik
  • Äldre 13 Nov 04:52
    #1
    Rn0 skrev 2018-11-12 21:41:04 följande:

    Hej vet inte riktigt om jag har lag detta inlägg rätt men skit i det. Jag har precis börjat gymnasiet och känner att jag har valt fel och om jag ska byta linje så måste jag vänta 1 år men det är inte säkert att jag kommer in. Jag är väldigt deprimerad för detta och jag känner att jag bara vill hoppa av gymnasiet och följa min hobby att göra musik. Och om jag inte kommer in vad ska jag då göra mår inte bra av detta vad ska jag göra?


    Visst kan du hoppa av gymnasiet och satsa på din hobby istället. Är dina föräldrar villiga att försörja dig till dess du kan leva på din hobby?
  • Anonym (gymna­sielär­are)
    Äldre 13 Nov 07:21
    #2

    Du ska först boka tid med SYV om du inte redan gjort det så får denne informera dig mer om olika alternativ. Det finns tex folkhöhögskolor med musikprofil. Du måste vara 18 för att kunna gå på en folkhögskola men det passar väldigt många bättre än att gå i den vanliga gymnasiesvängen. 

  • Äldre 13 Nov 09:42
    #3

    Hoppa inte av nu. Gå detta första år och se om du överhuvudtaget kommer in på det andra programmet.

    Tro mig, musikbranschen är inte så rolig som den verkar. Har själv lagt ner många år på musiken. Det bästa är att ha ett bra vanligt jobb och sedan jobba med musik vid sidan av. Därmed inte sagt att man inte kan utbilda sig inom musik och bli t ex musiklärare etc. 

Svar på tråden Vill hoppa av gymnasiet och börja göra musik